Euroinvestor.nu lanserar en ny aktieportal på Internet

Danmarks största aktieportal, euroinvestor.dk, expanderar till Sverige. Idag lanseras en helt ny aktiesite på Internet genom en stor lanseringstävling.

Målsättningen är att Euroinvestor.nu skall vara det bästa diskussionsforumet för aktie- och finansmarknaden. Portalen innehåller också ett totalomfattande utbud av information och tjänster såsom depåhantering, Reuterticker, aktiekurser för 50 000 bolag noterade runt om i världen, bolagsövervakning, utbildning i form av aktieskola samt mycket annat.

Sören Alminde, VD och en av grundarna till euroinvestor.dk med över 100.000 medlemmar i Danmark kommenterar:

Med våra framgångar i Danmark i ryggen siktar vi nu på att bli Sveriges största aktieportal. Vår tjänst är komplett och vi lägger stor vikt vid att vi har seriösa diskussioner på euroinvestor.nu. Detta är avgörande för framgång. Detta är oerhört viktigt.

Vi vill också bygga ett nätverk för våra medlemmar som de kan ha nytta av i karriären eller i sina placeringar. Bland våra samarbetspartners i dagsläget kan nämnas E*TRADE och Unga Aktiesparare. Tillsammans med dessa marknadsför vi nu en progressiv lanseringstävling som varar i 6 veckor framöver.

Vår viktigaste uppgift framöver kommer att vara att bygga ut euroinvestor.nu enligt våra medlemmars önskemål.