Kitron ASA har inngått avtale med LGP Allgon Microwave AB

Kitron ASA har gjennom sitt datterselskap Kitron Microelectronics AB for første gang inngått avtale om et langsiktig samarbeid med LGP Allgon Microwave AB.  Avtalen omfatter leveranser av mikrobølgemoduler til deres nye 15 GHz PDH link. Kitron Microelectronics skal utføre sourcing av komponenter, industrialisering og testutvikling frem mot introduksjon av produktet i 2. kvartal 2004. Etter utvikling og industrialisering har Kitron og LGPAllgon Microwave AB inngått en leveranseavtale for produktet.

LGP Allgon Microwave AB er et heleiet datterselskap av LGP Allgon som er en verdensledende leverandør av infrastruktur til mobilkommunikasjon. Konsernet består av to forretningsområder, Telekom og Uppdragsstillverkning.  Forretningsområdet Telekom, som står for ca. 85 prosent av konsernets omsetning, utvikler og markedsfører løsninger og produkter som forbedrer radioteknikk, kapasitet og datahastighet i mobilkommunikasjonsnettet over hele verden. Konsernet har ca. 1 600 ansatte i et titalls land og en årlig omsetning på ca. 2,5 milliarder kroner.  LGP Allgon er notert på Attract 40-listen ved Stockholmsbørsen.

Verdien på leveransene fra Kitron forventes å være på totalt SEK 5-10 millioner per år med ytterligere vekstpotensiale.

Adm. Direktør Karl-Heinz Klaus i LGPAllgon Microwave uttaler å ha valgt Kitron som partner på grunn av Kitrons gode kompetanse innen tilvirkning av mikrobølgemoduler. "Det är oerhört viktigt för oss som kund att ha en kompetent leverantör nära Göteborg. Kitron representerar en kompetens inom tillverkning och  test av mikrovågsmoduler som bra kompletterar våra egna ingenjörer."

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Konsernsjef Frode Berg, mobil 916 97 114
Finansdirektør Morten Jurs, mobil 991 67 922