Agfa neemt ProImage over

Agfa-Gevaert en ProImage maakten bekend een overeenkomst te hebben ondertekend waarbij Agfa alle activa en personeelsleden overneemt van ProImage, een toonaangevende ontwikkelaar van browseroplossingen voor de digitale workflow in kranten- en andere drukkerijen. ProImage heeft wereldwijd 29 mensen in dienst en realiseerde in 2003 inkomsten voor een totaalbedrag van 6,7 miljoen USD.

Agfa blijft het ProImage-merk gebruiken en behoudt ook dezelfde producten en de klantenondersteuning. Voor ProImage biedt de operatie het voordeel dat de onderneming deel gaat uitmaken van een grote groep die zich sterk toelegt op de krantenindustrie en een grondige kennis heeft van diens behoeften.

"Deze deal stelt ons in staat om nog beter in te spelen op de behoeften van de krantenmarkt," reageerde Kurt Smits, directeur van Agfa's krantenafdeling wereldwijd. "Door gebruik te maken van meer kanalen en meer merken kunnen we nu totaaloplossingen op maat aanbieden die zowel hardware, software en verbruiksgoederen omvatten als specifiek ontwikkelde pakketten voor bepaalde klanten die een multivendor-oplossing verkiezen."

"Onze klanten blijven uiteraard genieten van hetzelfde hoge niveau van dienstverlening vanwege dezelfde ervaren mensen," zei Dov Rainis, CEO van ProImage, "maar bovenop genieten ze ook van de voordelen van de gebundelde ervaring, de bredere technologiebasis en een strategie en engagement op lange termijn."

Over Agfa.
De Agfa-Gevaert Groep is een van 's werelds toonaangevende bedrijven in beeldvorming. Agfa ontwikkelt, produceert en verkoopt analoge en digitale systemen, hoofdzakelijk voor de grafische industrie, de gezondheidszorg, de micrografie maar ook film voor bioscoopproducties en producten voor de fotografiemarkt.
Agfa heeft zijn hoofdkwartier in Mortsel / België. De onderneming is actief in 40 landen en heeft 120 agenten doorheen de wereld. Samen realiseerden zij in 2003 een omzet van 4,215 miljard EUR. Informatie over het bedrijf en zijn producten is te vinden op de thuispagina van Agfa op het World Wide Web: www.agfa.com.

Over ProImage.
ProImage, opgericht in 1995, is een toonaangevende ontwikkelaar van browseroplossingen voor de digitale workflow in kranten- en andere drukkerijen. De geavanceerde technologie van ProImage biedt de drukkerijsector een flexibele en qua mogelijkheden zeer uitgebreide end-to-end-communicatie en beheersoplossing voor de workflow, waarbij gebruik wordt gemaakt van een standaard Internet browser en standaard platformhardware. ProImage bevindt zich in Or Akiva, Israël, een dertigtal kilometer ten noorden van Tel Aviv, en beschikt over een verkoopafdeling en supportorganisatie op Noord-Amerikaanse bodem (Princeton, New Jersey) en in Europa (Londen). De onderneming heeft wereldwijd 29 mensen in dienst. Haar inkomsten bedroegen in 2003 in totaal 6,7 miljoen USD.

ProImage