Radio City aloittaa Visual Radio -lähetykset

SBS Finland Oy:n radiokanava Radio City aloitti tänään toisena Suomessa Visual Radio -lähetykset. Nokian luoma ja HP:n markkinoima konsepti tarjoaa kuuntelijoille mahdollisuuden antaa palautetta ja osallistua ohjelmiin helpommin kuin koskaan aiemmin. Palvelu on DNA:n asiakkaiden käytettävissä ilman erillistä rekisteröitymistä tai tilausta.

Radio on media, joka innostaa osallistumaan ja jonka ihmiset kokevat erittäin läheiseksi. Visual Radio on tämän median luonnollinen seuraava kehitysaskel. Se lähentää radioasemaa ja kuuntelijoita entisestään.

Radio Cityn Visual Radio näyttää kulloinkin soivasta kappaleesta nimen ja kuvan lisäksi myös yksityiskohtaisempaa tietoa, esimerkiksi artisteista, albumeista ja keikoista.  Samalla voi osallistua kyselyihin ja äänestyksiin, ostaa soittoääniä ja taustakuvia tai vaikka varata liput illan konserttiin. Kaikki tapahtuu helposti vain näppäintä painamalla.

"Rokin lisäksi urheilusisällöllä on erittäin merkittävä rooli Radio Cityn Visual Radio -lähetyksissä. Sarjataulukkojen, vetokohteiden ja kertoimien sekä perinteisten tulosryppäiden välittäminen kuuntelijoille on ollut haasteellista radiossa, mutta Visual Radio tarjoaa meille erinomaisen ratkaisun kertoa tulokset selkeästi ja monipuolisesti. Radio Cityn Visual Radio -palvelu on siis rokkia ja sporttia", sanoo Jussi Suvanto, Radio Cityn ohjelmapäällikkö.

SBS Finland Oy ehti aloittaa ensimmäisenä maailmassa Visual Radio -lähetykset: "Aloitimme säännöllisen Visual Radio -palvelun tuottamisen 4.3.2005, jolloin Uusi Kiss -kanava avasi palvelunsa. Tarkoituksenamme on tuoda palvelu myös muille radiokanavillemme ja esimerkiksi Ruotsissa olemme jo allekirjoittaneet sopimukset Visual Radio -lähetysten aloittamisesta", kertoo Henrik Laine SBS Finland Oy:n kehitysjohtaja.

Laine uskoo Visual Radio -palvelun tuovan mainostajille uudenlaisia mahdollisuuksia: " Visual Radiossa mainostajat pystyvät helposti toteuttamaan interaktiivista mainontaa, näyttämään kuvia tuotteistaan sekä tarjoamaan helposti erilaisia reaaliaikaisia etuja kuluttajille. Myös mitattavuus on omaa luokkaansa, Visual Radiossa pystymme kertomaan asiakkaillemme tarkkoja tuloksia mainonnasta".

Visual Radio on kaikkien DNA:n asiakkaiden käytössä (Nokian Visual Radio -sovelluksen sisältävillä matkapuhelimilla) ilman erillistä rekisteröitymistä tai tilausta. Sen saa käynnistettyä puhelimen valikosta valitsemalla Visual Radio -sovelluksen. Palvelusta ei veloiteta kytkentä- eikä kuukausimaksuja. Palvelun käyttö maksaa DNA:n hinnaston mukaisen tiedonsiirtomaksun. "Olemme iloisia voidessamme tarjota tätä uudenlaista palvelua asiakkaillemme. Haluammekin olla aktiivisesti mukana kehittämässä uusia innovatiivisia ratkaisuja suomalaisille matkapuhelinpalvelujen käyttäjille", kommentoi DNA:n sisältöpalveluista vastaava Markku Siikala.

"On hienoa, että Suomessa nyt myös Radio Cityn kuuntelijat voivat laajentaa radioelämystään interaktiivisella Visual Radio -palvelulla. Nokialla on tällä hetkellä jo kuusi Visual Radio -sovelluksella varustettua matkapuhelinmallia myynnissä ja lukumäärä kasvaa ensi vuonna", sanoo Tommi Mustonen, Nokian Visual Radio -toiminnan johtaja.

HP myy ja markkinoi Visual Radio -konseptia radioasemille ja mobiilioperaattoreille. HP tarjoaa Visual Radio -palvelun ratkaisuna, jota mobiilioperaattorit voivat puolestaan tarjota palveluna asiakkailleen. HP myös asentaa Visual Radion interaktiivisen visuaalisen sisällön kehittämiseen tarvittavat ohjelmistotyökalut radioasemille. "Visual Radio on esimerkki radion uusista mahdollisuuksista", sanoo myyntipäällikkö Markku Koponen HP:n strategia- ja teknologiayksiköstä. "HP on toiminut Visual Radion alkupäivistä lähtien alan edelläkävijöiden kanssa viedäkseen Visual Radion mahdollisuudet radion kuuntelijoille eri puolilla maailmaa."

SBS Finland Oy
SBS Finland Oy on osa SBS Broadcastingia. SBS Broadcasting omistaa 10 TV-asemaa seitsemässä Euroopan maassa ja Canal+:n Pohjoismaissa. Lisäksi SBS:llä on 55 radioasemaa kuudessa Euroopan maassa. SBS-radioasemia on Pohjoismaissa 52 ja ne tavoittavat yhteensä viikottain noin 7,5 miljoonaa ja keskimääräisenä päivänä noin 3 miljoonaa eri kuuntelijaa.

SBS Finland Oy on Suomen monipuolisin ja innovatiivisin radiotoimija. SBS:llä on kolme osavaltakunnallista radioketjua: Uusi Kiss, Iskelmä ja Radio City sekä neljä kaupunkiradiota: Radio 957, Radio Sata, Radio Jyväskylä ja Radio Mega sekä nuorisokanava The Voice TV. SBS Finland Oy:n toimitusjohtajana toimii Leena Ryynänen ja henkilökuntaa palveluksessa on 120.

DNA Finland Oy
DNA Finland Oy tarjoaa kehittyviä, viimeisintä matkaviestinteknologiaa hyödyntäviä palveluita suomalaisille yksityishenkilöille, yhteisöille ja yrityksille. DNA:lla on yli 760 000 liittymäasiakasta. Lisätietoa osoitteesta www.dnafinland.fi.

HP
HP toimittaa teknologiaratkaisuja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille ympäri maailman. Yhtiön tarjonta kattaa IT-infrastruktuurin ja henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn järjestelmät, erilaiset päätelaitteet, maailmanlaajuiset palvelut sekä kuvankäsittelyn ja tulostuksen ratkaisut. HP:n liikevaihto neljältä viimeiseltä vuosineljännekseltä on yhteensä 86,7 miljardia dollaria. Lisätietoja HP:sta (NYSE, Nasdaq: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.fi ja www.hp.com.

Nokia
Nokia on johtava langattoman viestinnän yritys, joka pyrkii edistämään langattoman teollisuudenalan kasvua ja kehittymistä. Sen tavoitteena on helpottaa ihmisten arkea tarjoamalla helppokäyttöisiä ja innovatiivisia tuotteita ja ratkaisuja, kuten matkapuhelimia, kuvaviestintä-, peli- ja mediasovelluksia. Nokia tarjoaa laitteita, ratkaisuja ja palveluita sekä operaattoreille että yrityksille.

Lisätietoja lehdistölle:

SBS Finland Oy
Kehitysjohtaja Henrik Laine

Ohjelmapäällikkö Jussi Suvanto
www.sbs.fi

DNA Finland Oy
Tuotepäällikkö Markku Siikala
www.dnafinland.fi

HP
Maritta Viljanen
Puhelin: 040 7405207

Nokia, Multimedia