Kitron har mottatt ordrer for SEK 50 millioner

Gjennom sitt svenske datterselskap Kitron Microelectronics AB i Jönköping har Kitron mottatt ordrer fra Transmode AB for levering i 2006 verd ca. SEK 50 millioner. Rammeavtalen med Transmode ventes å bli signert i 4. kvartal 2006. Kitron forventer ytterligere økning i produksjonen for Transmode i 2007.
For ytterligere informasjon vennligst kontakt:
Nils-Gunnar Fransson, Director Business Development, Kitron Microelectronics AB, tel. +46 70 8194411
Morten Jurs, Finansdirektør, Kitron ASA, tel. +47 991 67 922
Transmode
forsker på, utvikler, markedsfører og selger intelligente optiske nettverkssystemer basert på Wavelength Division Multiplexing- (WDM-)teknologi for transport av data-, stemme- og videobasert trafikk både innen og utover hovedstadsnettverk. Kundene omfatter telekommunikasjonsoperatører, kabel-/multiservice-operatører, leverandører av internett-service, kraftselskaper, finans- og offentlig sektor, medieselskaper og utdanningsinstitusjoner. Se også www.transmode.se.
Kitron
er et av Skandinavias ledende konsern innen utvikling, industrialisering og produksjon for data/telekom, forsvar/marine, industri og medisinsk utstyr. Selskapet er lokalisert i Norge, Sverige og Litauen. Kitron omsatte for ca. NOK 1,6 milliarder i 2005 og har ca. 1 200 ansatte. Se ogsså
www.kitron.com.