Kitron styrker samarbeidet med Radio Components AB

Kitron og Radio Components har fornyet industrialiserings- og produksjonsavtalen som ble inngått i 2004. Avtalen forventes å gi Kitron leveranser av produkter og tjenester til en verdi av ca. NOK 60 millioner i 2007, med mulighet for ytterligere vekst.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Jan Sigvartsen, Adm. direktør, Kitron AS, 915 82 910 eller e-post jan.sigvartsen@kitron.com
Morten Jurs, finansdirektør, Kitron AS, 991 67 922 eller e-post morten.jurs@kitron.com

Radio Components AB er ledende innen utvikling av løsninger for å forsterke ytelsen og effektiviteten i Cellular Radio Base Networksbasert på en rekkevidde av Tower Mounted Booster- (TMB-)løsninger, som er konkurransedyktige på tak i byer med fokus på høy kapasitet, og som er de naturlige løsningene for TMB-produktene. Radio Components har levert sine løsninger med GSM-dekning og -kapasitet til kommersielle mobilnettverksoperatører siden 2002 og har en installert base på ca. 3 000 cellesektorer (desember 2005) på et globalt marked basert på GSM-teknologi. Se også
www.radiocomponents.se.

Kitron er et av Skandinavias ledende konsern innen utvikling, industrialisering og produksjon for data/telekom, forsvar/marine, industri og medisinsk utstyr. Selskapet er lokalisert i Norge, Sverige og Litauen. Kitron omsatte for ca. NOK 1,6 milliarder i 2005 og har ca. 1 200 ansatte. Se også
www.kitron.com.