Utviklingsavtale med Kongsberg Defence & Aerospace

Kitron og Kongsberg Defence & Aerospace, forretningsområde Defence Communication, har inngått avtale om utvikling, industrialisering og produksjon av militær radiolink.

Utviklingsprosjektet er et partnerskap der inntekter, kostnader og risiko deles i henhold til en gevinstdelingsmodell, og partenes innsats medregnes ut fra kompetanse og erfaring innen produktutvikling og produksjon. Prosjektet legger vesentlig vekt på teknisk og prismessig konkurransedyktighet, samt en kortere ledetid fra bestilling til leveranse av ferdig produkt.
For Kitron vil avtalen i første omgang innebære en omsetning på om lag NOK 70 millioner i perioden 2007-2009.

Kongsberg Defence & Aerospace er ledende innen militært kommunikasjonsutstyr og tilbyr et bredt spekter av produkter og tjenester til forsvarsmarkedet internasjonalt.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Jan Sigvartsen, Adm.direktør i Kitron AS, 915 82 910 eller e-post: jan.sigvartsen@kitron.com
Erling Svela, Finansdirektør i Kitron ASA: 406 21 040 eller e-post: erling.svela@kitron.com

Kitron er et av Skandinavias ledende konsern innen utvikling, industrialisering og produksjon for data/telekom, forsvar/marine, industri og medisinsk utstyr. Selskapet er lokalisert i Norge, Sverige og Litauen. Kitron omsatte for ca. NOK 1,6 milliarder i 2005 og har ca. 1 200 ansatte. Se også
www.kitron.com.