Ordre verd 20 millioner NOK fra Q-Free

Kitrons datterselskap Kitron Microelectronics AS på Røros har mottatt ordre fra det norske selskapet Q-Free ASA i Trondheim. Ordrene gjelder brikker for bompengebetaling. Ordre for levering i første og andre kvartal 2007 er verd om lag 20 millioner NOK. Leveringene har startet.

"Vi anser de nye ordrene som en bekreftelse på vår posisjon som foretrukket leverandør til Q-Free ASA av brikker for bompengebetaling. Vi er svært fornøyde med å inneha denne posisjonen, og ved å styrke samarbeidet mellom selskapene vil vi øke konkurranseevnen i markedene våre", sier Leif Tore Smedås, administrerende direktør i Kitron Microelectronics AS.

Samarbeidet mellom Q-Free ASA og Kitron omfatter også andre produkter som Kitron Microelectronics AS produserer for Q-Free ASA.

For ytterligere informasjon vennligst kontakt:
Leif Tore Smedås, administrerende direktør, Kitron Microelectronics, +47 952 19 685
Jørgen Bredesen, konsernsjef, Kitron ASA, +47 482 52 584

Q-Free er et selskap med base i Norge som er verdensleder innen teknologi til bruk for bompengeinnkreving. Q-Free fokuserer på å skaffe kommunikasjons- og transaksjonsteknologi samt produkter for å sikre transportoperatørers cashflow. Q-Free tar sikte på å bli markedsleder i alle markeder de går inn i. Se også
www.qfree.no.

Kitron er et av Skandinavias ledende konsern innen utvikling, industrialisering og produksjon for data/telekom, forsvar/marine, industri og medisinsk utstyr. Selskapet er lokalisert i Norge, Sverige og Litauen. Kitron omsatte for NOK 1,6 milliarder i 2005 og har om lag 1 200 ansatte. Se også www.kitron.com.