Sardus: Sardus Valberedning 2007

Sardus Valberedning 2007 Ny ledamot i Sardus Valberedning 2007 Per-Olof Nilsson utsedd av Prior & Nilsson ersätter Carl Rosén från Andra AP-fonden, som har sålt större delen av sitt innehav i Sardus. Helsingborg 2007-01-19 AB SARDUS (publ) Per Strömberg, Verkställande Direktör Närmare information lämnas av valberedningens ordförande Henrik Strömbom, 0708-98 09 80 alt Ulf Brasen, Sardus ordförande tillika sekreterare i Sardus Valberedning, +44 778 891 5444. Sardus är en av Sveriges ledande tillverkare av påläggsprodukter och leverantör av djupfrysta livsmedel för storhushåll. Produkterna marknadsförs under välkända och starka varumärken såsom Pastejköket, Arbogapastej, Lönnebergaskinka, Onsalakorv, Charkdelikatesser, Gea's blodpudding, Falbygdens Ost och 3-Stjernet. I koncernen, som omsätter ca 2 miljarder kronor och har ca 1000 anställda, ingår affärsenheterna Sardus Chark & Deli, Falbygdens Ost, Sardus Lätta Måltider, Sardus Foodpartner samt den danska enheten 3-Stjernet. Sardus är noterat på Stockholmsbörsens A-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=361171&fn=wkr0001.pdf Hela pressmeddelandet