Oppkjøp

Kitron ASA ("Kitron") and EDC i Munkfors AB ("EDC"), med hovedkontor i Sverige, har inngått en avtale hvorved Kitron vil erverve enkelte aktiva fra EDC, blant annet EDCs datterselskap EDC Elsis UAB i Kaunas, Litauen. EDC Elsis UAB har for tiden om lag 40 ansatte og opererer et produksjonsanlegg på om lag 2 000 kvadratmeter. Avtalen tar forbehold om ordinære betingelser ved closing, som forventes å være ferdigstilt før august måned. Investeringen vil beløpe seg til om lag 14 millioner SEK. Dessuten kommer EDC og Kitron muligens til å inngå videre avtaler på et senere tidspunkt. Med dette oppkjøpet ekspanderer Kitron sin kundeportefølje og oppnår også økt kapasitet til å betjene eksisterende kunders utvidelsesbehov.

28. juni 2007
Kitron ASA

Kontaktpersoner Kitron ASA:
Konsernsjef Jørgen Bredesen, tel. +47 48 25 25 84 og
Økonomidirektør Erling Svela, tel. +47 40 62 10 40

Kitron er et av Skandinavias ledende konsern innen utvikling, industrialisering og produksjon for data/telekom, forsvar/marine, industri og medisinsk utstyr. Selskapet er lokalisert i Norge, Sverige og Litauen. Kitron omsatte for om lag NOK 1,7 milliarder i 2006 og har 1 300 ansatte. Se også www.kitron.com.