Strategisk samarbeid

Kitron har inngått en avtale om strategisk samarbeid med en svensk kunde, hvorved Kitron forventer å gjøre leveranser for om lag 150 millioner NOK i løpet av 2007-2008.

Gjennom sitt svenske datterselskap Kitron Microelectronics AB in Jönköping har Kitron ASA inngått en avtale om strategisk kompaniskap med et større selskap i den svenske industrien for telekommunikasjonsutstyr, som betjener internasjonale markeder. Under denne avtalen vil Kitron produsere elektronikk og utføre delsammenstilling av utstyr til fiberoptiske nettverk.

Kunden er en ledende leverandør av fiberoptiske nettverksløsninger og har en kundebase på mer enn 150 nettverksoperatører, service-tilbydere, firmaer og offentlige institusjoner over hele Europa, Amerika og Asia. Kitron forventer å gjøre leveranser som beløper seg til om lag 150 millioner NOK i løpet av 2007-2008.

Viktigste kriterier for leverandørvalg for denne avtalen var kunnskap om prosessene, fleksibilitet, service-nivå samt effektivt innkjøp av materiell. "Vi er stolte av denne anerkjennelsen fra ett av de mest ekspansive og interessante selskapene ikke bare i Sverige, men også på globalt nivå", sier Nils-Gunnar Fransson, markedsdirektør for Kitron i Sverige. "Denne avtalen, sammen med eksisterende kunder, demonstrerer at vår produksjonsenhet i Jönköping er en meget kompetent produsent av komplekse data/telekom-produkter, både innen fiberoptikk og trådløse applikasjoner. Vi gleder oss til å ta del i våre kunders videre suksess".

4. juli 2007
Kitron ASA

Kontaktpersoner:
Nils-Gunnar Fransson, Salgs- & markedsdirektør, Kitron Sverige, tel. +46 708 194 411
Thomas Löfgren, Adm. direktør, Kitron Microelctronics AB, tel. +46 708 895 326

Kitron er et av Skandinavias ledende konsern innen utvikling, industrialisering og produksjon for data/telekom, forsvar/marine, industri og medisinsk utstyr. Selskapet er lokalisert i Norge, Sverige og Litauen. Kitron omsatte for om lag NOK 1,7 milliarder i 2006 og har 1 300 ansatte. Se også www.kitron.com.