PÖYRY LAAJENTAA VESI- JA YMPÄRISTÖKONSULTOINTIPALVELUJAAN AASIASSA

Pöyry on laajentanut toimintaansa Aasian vesi- ja ympäristömarkkinoilla ostamalla 67 prosenttia IDP Consult Incorporated -nimisen yhtiön osakekannasta. IDP on Manilassa Filippiineillä toimiva konsultointiyhtiö joka pääasiallisesti toimittaa teknistä asiantuntemusta vesialan hankkeissa kansainvälisille rahoitusjärjestöille kuten Aasian kehityspankille ja Maailmanpankille. Yhtiön liikevaihto vuonna 2006 oli 0,8 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa on noin 30 asiantuntijaa.

IDP:n perusti Manilassa vuonna 1996 ryhmä vesihuoltoalalla toimivia liikkeenjohdon konsultteja, ja yhtiö on sittemmin laajentanut toimintaansa useisiin Aasian maihin. Yhtiön erikoisalaa ovat neuvonanto Aasian maiden hallituksille vesi- ja muiden julkisten palvelujen kehittämisessä, institutionaalisessa vahvistamisessa ja rahoitusjärjestelyissä. Nämä palvelut täydentävät Pöyryn samalle asiakaskunnalle tarjoamia teknisiä palveluja. IDP konsolidoidaan Pöyryyn 1.1.2008 alkaen.

Pöyry on globaali energia-, metsäteollisuus- sekä infrastruktuuri- ja ympäristöaloihin keskittynyt konsultointi- ja suunnitteluyritys. Pöyryn liikevaihto vuonna 2006 oli noin 620 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa on 7000 asiantuntijaa.

PÖYRY OYJ

Satu Perälampi