PÖYRYLLE MERKITTÄVÄ PALVELUSOPIMUS OUTOTECIN KANSSA

Pöyry on solminut pitkäaikaisen palvelusopimuksen Outotec Oyj:n sekä Outotec Minerals Oy:n kanssa suunnittelu- ja projektipalvelujen toimittamiseksi yhtiöiden Espoon yksiköille. Toimeksianto vahvistaa Pöyryn asemaa kemian ja prosessiteollisuuden suunnittelu- ja projektipalvelujen kansainvälisenä toimittajana ja toimijana. Yhteistyönä suoritettavat toimeksiannot ovat globaaleja ja edustavat alansa huipputeknologiaa. Sopimuksen arvoa ei julkisteta.

Outotec, aiemmin Outokumpu Technology, on johtava kansainvälinen mineraaleihin ja metalleihin keskittyvä teknologian kehittäjä ja toimittaja, joka tarjoaa asiakkailleen innovatiivisia ja ympäristöystävällisiä ratkaisuja - tehtaita, prosesseja ja laitteita sekä suunnittelu-, projekti- ja tukipalveluja - maailmanlaajuisesti. Outotec Oyj on listattu OMX Pohjoismaisessa Pörssissä Helsingissä.

Outotecin tarkoituksena on keskittyä oman liiketoimintansa kehittämiseen ja kasvattamiseen teknologiatoimittajana. Pöyry tukee tätä tavoitetta kehittämällä ja uudistamalla osaamistaan vastaamaan tilaajan suunnittelu- ja projektitarpeita. Molempien osapuolien ydinliiketoiminnan tarpeisiin ja vaatimuksiin vastataan luomalla teknistaloudellisesti kilpailukykyinen konsepti suunnittelu- ja projektipalveluiden tuottamiseksi, tehostamiseksi ja kehittämiseksi.

Pöyry on globaali energia-, metsäteollisuus- sekä infrastruktuuri- ja ympäristöaloihin keskittynyt konsultointi- ja suunnitteluyritys. Pöyryn liikevaihto vuonna 2006 oli noin 620 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa on 7000 asiantuntijaa.

PÖYRY OYJ

Satu Perälampi