FLSmidth skal levere verdens største mineralmøller og knusere

Udstyret skal leveres af FLSmidth Minerals. Leverancerne omfatter en Fuller-Traylor kegleknuser, tre FLSmidth Minerals Raptor XL 1100 kegleknusere, en Fuller-Traylor gearløs semi-autogenmølle og to gearløse kuglemøller. Udstyret, som får en kapacitet på 95.000 tons i døgnet, skal nedknuse malm til et materiale der kan oparbejdes gennem flotation.

Både semi-autogenmøllerne og kuglemøllerne samt kegleknuserne bliver de største der hidtil er installeret i verden.

"Ordren bekræfter mineselskabernes tillid til FLSmidth Minerals' teknologi og konstruktionsteknik. Det gode samarbejde med Esperanzas søsterselskab Minera Los Pelambres, med hvem FLSmidth har indgået en komplet vedligeholdelseskontrakt, spillede en vigtig rolle under forhandlingerne. Denne første ordre åbner mulighed for yderligere leverancer af udstyr og service til Esperanza," siger adm. koncerndirektør Jørgen Huno Rasmussen.

Ordrerne vil bidrage positivt til FLSmidths indtjening indtil udstyret er leveret i 2009.

-------------------------------------

Henvendelser om denne meddelelse kan rettes til adm. koncerndirektør Jørgen Huno Rasmussen, FLSmidth & Co. A/S på tlf. 36 18 18 00.

For yderligere oplysninger om FLSmidth henvises til www.flsmidth.com.

Pernille Friis Andersen
Corporate Communications and Investor Relations