New AKVA group office in Vietnam

Based on extensive mapping of possible new markets in S.E. Asia, AKVA group is now opening a new field office in Ho Chi Min City (formerly Saigon) in southern Vietnam.

In order to gain experience, take out synergies and save costs, the office facilities will be shared with Pharmaq and Ewos, who will also be carrying out the same market processes in Vietnam for their respective businesses. The new office will play an important role in order for AKVA group to meet its strategy that, by 2015, 50% of its revenues should come from other species than salmon.

The new field office will be managed by AKVA group's Regional Manager in S.E. Asia, Mr. Jan Erik Svensson, based at AKVA group SEA Co. Ltd. in Bangkok, Thailand.

"The current aquaculture production and future growth potential in this region opens for good long term opportunities for AKVA group's technology" says Mr. Svensson, and adds "Although it will take some time to develop our business here as we need to fully understand the market needs, culture and business environment, before we can expect good results".

The new office will be operational during the summer of 2008.

For more information, please Jan Erik Svensson, Regional Manager - S.E. Asia. (E-mail jesvensson@akvagroup.com, Phone +66 - 897 768 450), or Trond Severinsen, Chief Marketing Officer (E-mail tseverinsen@akvagroup.com, Phone +47 51 77 85 00).

Nytt AKVA group kontor i Vietnam

Basert på omfattende kartlegging av nye mulige marked i sørøst-Asia åpner nå AKVA group et nytt regionskontor i Ho Chi Min City (tidligere Saigon) sør i Vietnam.

For å høste erfaringer, ta ut synergieffekter og spare kostnader vil kontorfasilitetene bli delt med Pharmaq og Ewos, som også skal gjennomgå de samme markedsprosessene i sine respektive marked. Det nye kontoret vil spille en viktig rolle for at AKVA group skal nå sin strategi om at innen 2015 skal 50 % av inntektene komme fra andre arter enn laks.

Det nye regionskontoret vil bli administrert av AKVA group's Regional Manager i Sørøst Asia, Jan Erik Svensson, som er stasjonert hos AKVA group SEA Co. Ltd. i Bangkok, Thailand.

"Den nåværende akvakulturproduksjonen og framtidig vekstpotensial i denne regionen
åpner opp for gode langsiktige muligheter for AKVA group's teknologi", sier Svensson, og legger til "Selv om det vil ta tid å utvikle vår forretning her, siden vi må få en full forståelse av behovene i markedet, kulturen og forretningsmiljøet, før vi kan forvente gode resultater".

Det nye kontoret vil åpne i løpet av sommeren 2008.

For nærmere informasjon, kontakt: Jan Erik Svensson, Regional Manager - S.E. Asia. (E-mail jesvensson@akvagroup.com, Phone +66 - 897 768 450), eller Trond Severinsen, Markedsdirektør (E-mail: tseverinsen@akvagroup.com eller mobil: +47 - 905 84 632)