Amer Sports uudistaa johtamismalliaan

PÖRSSITIEDOTE
15.6.2009 klo 11.00

Amer Sports Oyj uudistaa johtamismalliaan luomalla yhden konsernilaajuisen johtoryhmän. Uuden johtokunnan (Executive Board) tehtävänä on vahvistaa yhtenäisen Amer Sportsin strategian kehitystä ja johdonmukaista toimeenpanoa kaikilla liiketoiminta-alueilla maailmanlaajuisesti. Muutoksella pyritään tehostamaan konsernin integraatiota, yhteisten tavoitteiden saavuttamista ja konsernin kehitystä.

Seuraavat henkilöt on nimitetty uusiksi johtokunnan jäseniksi: Jean-Marc Pambet, toimitusjohtaja, Asusteet ja jalkineet; Bernard Millaud, toimitusjohtaja, Pyöräily; ja Terhi Heikkinen, henkilöstöjohtaja. Muutoksen seurauksena Amer Sportsin nykyinen johtoryhmä (Executive Team) lakkautetaan.

Amer Sportsin johtokunta:
Roger Talermo, toimitusjohtaja
Pekka Paalanne, varatoimitusjohtaja ja talousjohtaja
Thomas Ehrnrooth, johtaja, myynti ja jakelu
Vincent Wauters, johtaja, toimitusketjun hallinta ja IT
Terhi Heikkinen, henkilöstöjohtaja
Chris Considine, toimitusjohtaja, Pallopelit
Paul Byrne, toimitusjohtaja, Fitness
Juha Pinomaa, toimitusjohtaja, Urheiluinstrumentit
Michael Schineis, toimitusjohtaja, Talviurheiluvälineet
Jean-Marc Pambet, toimitusjohtaja, Asusteet ja jalkineet
Bernard Millaud, toimitusjohtaja, Pyöräily

Lisätietoja:
Tommy Ilmoni, Amer Sports Oyj, sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja, puh. (09) 7257 8233, tommy.ilmoni@amersports.com

AMER SPORTS OYJ

AMER SPORTS OYJ
Amer Sports Oyj (www.amersports.com) on maailman johtava urheiluvälineyhtiö, jonka tuotemerkkejä ovat Salomon, Wilson, Precor, Atomic, Suunto, Mavic ja Arc'teryx. Amer Sports tarjoaa teknisesti edistyksellisiä, suoritusta parantavia urheiluvälineitä aktiiviharrastajille. Toimintaa tasapainottavat monipuolinen lajivalikoima sekä läsnäolo kaikilla tärkeillä markkinoilla.

Amer Sports uudistaa johtamismalliaan