EKSTRAORDINÆR GENERALFORSAMLING

Som følge av et gjennomgående svakt marked i 2009 har selskapet behov for å øke tilgangen til likviditet med formål å betjene eksisterende gjeld samt for generelle selskapsformål. Styret har derfor besluttet å kalle inn til en ekstraordinær generalforsamling der det fremsettes forslag om å gi styret fullmakt til å kunne ta opp konvertible obligasjonslån.

Gitt generalforsamlingens tilslutning til styrets forslag vil selskapet kunne nyttiggjøre seg denne type finansiering som en del av de samlede finansieringskilder. Under gitte vilkår vil slike lån være mer formålstjenelig enn å benytte andre former for finansiering.

Innføring av ny § 5-11a i allmennaksjeloven åpner for at det kan fastsettes i vedtektene at når dokumenter som gjelder saker som skal behandles på generalforsamlingen er gjort tilgjengelige for aksjeeierne på selskapets internettsider gjelder ikke lovens krav om at dokumentene skal sendes til aksjeeierne. Styret foreslår å endre vedtektene tilsvarende for å muliggjøre dette.

Den ekstraordinære generalforsamlingen vil bli avholdt på selskapets kontor fredag 18. desember 2009 kl 10.00. Innkallingen er vedlagt denne meldingen og er også tilgjengelig på Wilsons hjemmeside www.wilsonship.no.

Wilson ASA
Bergen, 26. november 2009