IDEX mottar første bestilling fra Validus

Idex har mottatt bestilling på en prøveserie av den nye SmartFinger® Film fingeravtrykksensoren.

Validus Technologies Inc. ("Validus") har designet IDEX' fingeravtrykksløsning inn i sitt ValidCard(TM) og har nå bestilt en prøveserie på 1.000 SmartFinger Film fingeravtrykksensorer og tilhørende programvare for bruk i Validus' nye biometriske kort. Leveransen er planlagt tidlig i andre kvartal 2011.

Validus bearbeider flere lovende pilotprosjekter med ID-kort der vår fingeravtrykkteknologi vil spille en nøkkelrolle, sier adm. dir. Ralph W. Bernstein i IDEX.

Fullstendig pressemelding vedlegges i pdf fil.

21. januar 2011
IDEX ASA

Pressekontakt:
Dr. Ralph W. Bernstein, adm.dir., +47 930 59 303, ralph.bernstein(at)idex.no

Om IDEX ASA
IDEX ASA er et norsk allmennaksjeselskap som arbeider med fingeravtrykkteknologi. Selskapets visjon er å sikre brukerne en trygg, sikker og brukervennlig anvendelse av personlig ID. IDEX har utviklet den prisbelønte SmartFinger Film-teknologiplattformen som omfatter et patentert bildeprinsipp, målemetode og brikkedesign for behandling av fingeravtrykk. Ved at SmartFinger Film kombineres med programvareløsninger for bildebehandling og autentisering blir det mulig å ha såkalt on-device innrullering, lagring av bildet samt verifikasjon i en og samme modul. SmartFinger Film-sensoren er tynn og bøyelig og kan spesialtilpasses ulike anvendelser så som engangspassord-brikker, smartkort, ID-kort, adgangskontrollenheter og biometriske brikker. SmartFinger-teknologien er tilgjengelig for kunder gjennom lisensieringsprogram eller som SmartFinger Film sensorenheter som kan bygges inn i kundens produkt. IDEX ASA (ticker IDEX) er notert på markedsplassen Oslo Axess ved Oslo Børs. Ytterligere informasjon på engelsk finnes på www.idex.no eller ved å kontakte IDEX på mailbox@idex.no