JAPANISSA AVATTU UUSI MARIMEKKO-KONSEPTIMYYMÄLÄ

Marimekko Oyj, Lehdistötiedote 4.3.2011 klo 14.00

JAPANISSA AVATTU UUSI MARIMEKKO-KONSEPTIMYYMÄLÄ

Marimekon japanilainen yhteistyökumppani Look Inc. avasi eilen 3. maaliskuuta 2011 uuden Marimekko-konseptimyymälän (62 m2), joka on jo 21. myymälä Japanissa. Uusi myymälä sijaitsee Japanin länsiosassa Sasebossa, joka on noin 260 000 asukkaan kaunis satamakaupunki. Myymälä sijaitsee muodikkaalla alueella kaupungin keskustassa.

Japani on Marimekon suurin vientimaa. Viimeisten viiden vuoden aikana maassa on avattu 21 Marimekko-konseptimyymälää. Marimekolla on tällä hetkellä Suomessa ja ulkomailla yhteensä 85 myymälää, joista 28 on omia vähittäismyymälöitä. Marimekko-konseptimyymälät ovat itsenäisten jälleenmyyjien omistamia liikkeitä, jotka myyvät ainoastaan Marimekko-tuotteita ja joiden valikoima edustaa kaikkia Marimekon tuotelinjoja: vaatetusta, sisustusta ja laukkuja.

Myymälän osoite:
〒857-0054, 3-8, Sakaemachi, Sasebo-shi, Nagasaki, Japani

MARIMEKKO OYJ

Piia Pakarinen
Sähköposti: piia.pakarinen@marimekko.fi

Marimekko on johtava suomalainen tekstiili- ja vaatetusalan designyritys, joka ajattomilla ja yksilöllisillä, käytännöllisillä ja kauniilla tuotteillaan haluaa tarjota esteettisiä elämyksiä kaikenikäisten ihmisten elämän jokaiseen hetkeen. Marimekko-designin kirjoon sisältyy kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin sekä vaatteita, laukkuja, koruja ja muita asusteita. Kun Marimekko vuonna 1951 perustettiin, sen painokankaiden ennennäkemättömät kuviot ja värit antoivat sille vahvan ja ainutlaatuisen identiteetin. Vuonna 2010 Marimekon liikevaihto oli 73,3 miljoonaa euroa, josta kansainvälisen myynnin osuus oli 29,4 %. Marimekko-tuotteita myydään noin 40 maassa. Henkilökuntaa Marimekolla on noin 390. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.marimekko.fi