ZetaDisplay: Årsredovisningen för 2010 offentliggjord

Sverige, 2011-05-05 10:05 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

ZetaDisplay AB:s (publ) årsredovisning för 2010 har offentliggjorts och finns tillgänglig på koncernens webbplats.

I årsredovisningen konstaterar koncernchef Leif Liljebrunn att koncernens försäljning växte med 64 procent under 2010. Han förklarar också att han räknar med kraftig marknadstillväxt under de närmaste åren, då allt fler detaljhandelskedjor satsar på Digital Signage:

-Jag vill gärna understryka att samtidigt som ZetaDisplay växte kraftigt under 2010, stärkte vi företaget på många sätt inför framtiden. Vårt erbjudande har utvecklats och vi för ett större antal intressanta diskussioner med potentiella kunder.

- Det är också värt att notera att vår organisation är byggd för expansion och att vi är väl förberedda för fortsatt tillväxt. Trots den kraftiga ökningen av omsättningen till drygt 50 miljoner SEK under 2010, har de fasta kostnaderna inte ökat nämnvärt. Det finns ytterligare kapacitet i organisationen att expandera utan större kostnadsökningar och vår break-even resultatmässigt ligger idag på 75-80 miljoner SEK i omsättning, skriver Leif Liljebrunn i VD-ordet.

Leif Liljebrunn ser också listningen i april 2011 av bolagets aktie på NASDAQ OMX First North Premier som ett mycket viktigt steg i bolagets utveckling, som ökar synligheten och stärker de framtida expansionsmöjligheterna.

Årsredovisningen bifogas i detta pressmeddelande och kan även laddas ner på http://www.zetadisplay.se

Vid frågor kontakta:

ZetaDisplay AB (publ)
CEO Leif Liljebrunn
E-mail: leif.liljebrunn@zetadisplay.com

ZetaDisplay i korthet

ZetaDisplay är en ledande leverantör av Digital Signage till större kedjor inom detaljhandels- och servicebranschen på den nordiska marknaden. Bolaget har en nära koppling till forskning på området och kan påvisa märkbart ökad försäljning och nöjdare konsumenter. Bolaget omsatte drygt 50 mkr 2010 och befinner sig i en expansiv fas.

ZetaDisplay erbjuder en komplett medieplattform för Digital Signage som omfattar mjukvara, tjänster samt digitala system. Bolagets medieplattform möjliggör för kunderna att enkelt producera budskap samt säkerställa att en stor mängd kommunikation visas på rätt bildskärmar vid rätt tillfälle. Medieplattformen driftas och övervakas centralt av bolaget. Distributionen av media och spellistor till bildskärmar i butiker och serviceställen är internetbaserad. Styrning och kontroll av kommunikationen hanteras av såväl bolaget som kunder genom webbaserade gränssnitt som nås i molnet via Internet. Bolaget utför medieproduktion samt tillhandahåller mallverktyg som möjliggör för kunden att själv skapa innehåll. I helhetslösningen ingår även analys, rådgivning och projektledning, samt att ombesörja installation av digitala bildskärmar och kommunikationsutrustning på plats hos kund.

Bolagets medieplattform används inom en rad branscher, bland annat bygg-, elektronik-, sport-, konfektions- och dagligvaruhandeln, samt bank, restaurang och annan servicehandel. Exempel på kunder är ICA, Euromaster, Alko, Volkswagen, Shell, KotiPizza, Carlsberg, Team Sportia, SJ, Panasonic, Bilia mfl.

ZetaDisplay har närmare 40 anställda. Huvudkontoret finns i Malmö och dotterbolag i Danmark, Norge och Finland. Aktien handlas från och med 4 april 2011 på NASDAQ OMX First North Premier, med kortnamnet ZETA.

Certified Adviser och likviditetsgarant är Erik Penser Bankaktiebolag.

Mer information finns på http://www.zetadisplay.se

Arsredovisning 2010.pdf