Byte av Certified Advisor

Helsingborg, Sverige, 2011-06-27 08:55 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Capilon byter Certified Advisor till Avanza Bank AB från och med den 1 juli 2011

Fram till och med 30 juni är Capilons Certified Advisor Erik Penser Bankaktiebolag. NASDAQ OMX First North är en alternativ marknadsplats som drivs av NASDAQ OMX. En Certified Advisers roll är att fungera som stöd i noteringsprocessen samt att ansvara för att bolaget uppfyller kraven för att noteras på First North. Certified Advisern ansvarar även för att kontinuerligt kontrollera att bolaget uppfyller reglerna på First North, samt har en skyldighet att rapportera till börsen om det skett ett regelbrott.

För ytterligare information
Göran Sigfridsson, tf VD, Capilon, E-post: goran.sigfridsson@capilon.se, Tel: +46 706 35 86 10

Capilon AB (publ)
Adress: Kullagatan 8
E-post: info@capilon.se
www.capilon.se

Capilon är ett publikt private equity-företag inriktat på industriella investeringar. Capilons affärsidé är att förvärva och utveckla mindre och medelstora industriföretag genom att vara en aktiv och ansvarsfull ägare. Capilon har sju affärsområden; Scanacon, MJP Waterjets, Österby Gjuteri, Alcopropeller, TermoRegulator, Kvarnmon Hydraulics och eC ErgoTronic. Capilon är listat på NASDAQ OMX First North och har Erik Penser Bankaktiebolag som Certified Adviser.