IDEX mot produksjon og kommersiell fase

Viktige hendelser i andre kvartal:

• Leveransen til Validus er påbegynt og ferdigstilles snart

• Samarbeids- og kvalifiseringsavtaler med Shen Zhen Huajing Technology, S.I.C. Biometrics og UINT

• Offentlig forsknings- og utviklingsstøtte sikrer aktivitetene i eGo-prosjektet

• IDEX var vertskap for vellykket prosjektmøte i eGo-prosjektet

• Annonsert fire nye stillinger for å øke staben

• Vellykket privat plassering av aksjer i april tilførte 32,6 millioner kroner i ny kapital

• Warrantsutøvelse som tilfører 11,6 millioner kroner ny kapital i tredje kvartal

Grunnlaget lagt - klar for neste nivå

I løpet av første halvår 2011 har IDEX inngått avtaler med fem nye partnerselskaper. Leveransen av den prisbelønte SmartFinger® Film fingeravtrykksensoren til Validus Technologies er begynt og ferdigstilles snart. - Vi er nå på vei inn i en ny og spennende fase for IDEX som selskap, og vi utvider nå staben for å kunne utnytte de kommersielle mulighetene vi ser foran oss, sa adm.dir. Ralph W. Bernstein i IDEX.

- Det er mye hardt arbeid foran oss, men jeg er trygg på at vi har teknologien så vel som de finansielle og menneskelige ressursene som kreves for å heve IDEX til det neste nivået, la Bernstein til.

Norsk oversettelse av kommersiell del av delårsrapporten er vedlagt i pdf fil.
Regnskapet og kommentarene til dette publiseres kun på engelsk i den engelske
delårsrapporten.

23. august 2011
IDEX ASA

Pressekontakt:
Dr. Ralph W. Bernstein, adm.dir. IDEX ASA, +47 930 59 303, ralph.bernstein@idex.no

Om IDEX ASA
IDEX ASA er et norsk allmennaksjeselskap som arbeider med fingeravtrykkteknologi. Selskapets visjon er å sikre brukerne en trygg, sikker og brukervennlig anvendelse av personlig ID. IDEX har utviklet den prisbelønte SmartFinger Film-teknologiplattformen som omfatter et patentert bildeprinsipp, målemetode og brikkedesign for behandling av fingeravtrykk. Ved at SmartFinger Film kombineres med programvareløsninger for bildebehandling og autentisering blir det mulig å ha såkalt on-device innrullering, lagring av bildet samt verifikasjon i en og samme modul. SmartFinger Film-sensoren er tynn og bøyelig og kan spesialtilpasses ulike anvendelser så som engangspassord-brikker, smartkort, ID-kort, adgangskontrollenheter og biometriske brikker. SmartFinger-teknologien er tilgjengelig for kunder gjennom lisensieringsprogram eller som SmartFinger Film sensorenheter som kan bygges inn i kundens produkt. IDEX ASA (ticker IDEX) er notert på markedsplassen Oslo Axess ved Oslo Børs. Ytterligere informasjon på engelsk finnes på www.idex.no eller ved å kontakte IDEX på mailbox@idex.no.

Rapport Q2 2011