TECTIA OYJ PÄIVITTÄÄ OPTIO-OIKEUSTILANNETTAAN

Helsinki, Suomi, 2011-12-30 13:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- TECTIA OYJ    PÖRSSITIEDOTE 30.12.2011 KLO 14:00

TECTIA OYJ PÄIVITTÄÄ OPTIO-OIKEUSTILANNETTAAN

Tectia Oyj:n (”Yhtiö”) hallitus on päättänyt yhtiölle palautuneiden optio-oikeuksien mitätöinneistä. Optio-oikeuksien mitätöinti on tänään merkitty kaupparekisteriin.

Yhtiön optio-ohjelmien perusteella liikkeeseen laskettuja optio-oikeuksia on käyttämättä jäljellä seuraavasti:

Yhtiön yhtiökokouksen 5.8.1999 hyväksymästä optio-ohjelmasta (I/1999) on käyttämättä yhteensä 14 225 optio-oikeutta, jotka oikeuttavat merkitsemään uusia osakkeita 0,03 euron merkintä-hintaan. Osakepääoma voi merkintöjen seurauksena nousta enintään 426,75 eurolla.

Yhtiön hallituksen 10.7.2000 yhtiökokouksen valtuutuksen perusteella hyväksymä optio-ohjelma (I/2000/erä 1), Yhtiön hallituksen 13.9.2000 yhtiökokouksen valtuutuksen perusteella hyväksymä optio-ohjelma (I/2000/erä 2) ja yhtiön hallituksen 22.3.2001 yhtiökokouksen valtuutuksen perusteella hyväksymä optio-ohjelma (I/2000/erä 3) on yhdistetty arvo-osuusjärjestelmään liittämisen yhteydessä yhdeksi optio-ohjelmaksi (I/2000). Optio-ohjelmasta I/2000 on käyttämättä 39 651 optio-oikeutta, jotka oikeuttavat merkitsemään uusia osakkeita 5,46 euron merkintä-hintaan. Osakepääoma voi merkintöjen seurauksena nousta enintään 1.189,53 eurolla.

Yhtiön hallituksen 10.7.2000 yhtiökokouksen valtuutuksen perusteella hyväksymän erillisen optio-ohjelman optio-oikeuksilla osakemerkintäajat ovat päättyneet, ja ohjelmaa ei enää ole jäljellä.

Yhtiön hallituksen 22.3.2001 yhtiökokouksen valtuutuksen perusteella hyväksymästä optio-ohjelmasta (II/2000) on käyttämättä 6.000 optio-oikeutta, jotka oikeuttavat merkitsemään uusia osakkeita 13,96 euron merkintähintaan. Osakepääoma voi merkintöjen seurauksena nousta enintään 180,00 eurolla.

Yhtiön varsinaisen yhtiökokouksen 19.4.2001 hyväksymän optio-ohjelman (I/2001) optio-oikeuksilla osakemerkintäajat ovat päättyneet, ja ohjelmaa ei enää ole jäljellä.

Yhtiön yhtiökokouksen 11.4.2002 hyväksymän optio-ohjelman (I/2002) optio-oikeuksilla osakemerkintäajat ovat päättyneet ja ohjelmaa ei enää ole jäljellä.

Yhtiön yhtiökokouksen 11.4.2002 päätöksellä annetusta optio-ohjelmasta (II/2002) on käyttämättä yhteensä 4 000 optio-oikeutta, jotka oikeuttavat merkitsemään uusia osakkeita 0,96 euron merkintähintaan. Osakepääoma voi merkintöjen seurauksena nousta enintään 120,00 eurolla.

Yhtiön hallituksen päätöksellä 26.6.2002 annetun optio-ohjelman (III/2002) optio-oikeuksia on käyttämättä yhteensä 1 999 kappaletta. Optio-oikeudet oikeuttavat merkitsemään uusia osakkeita 0,86 euron merkintähintaan. Yhtiön osakepääoma voi merkintöjen seurauksena nousta enintään 59,97 eurolla.

Yhtiön yhtiökokouksen 29.4.2003 päätöksellä hyväksymän optio-ohjelman (I/2003) optio-oikeuksilla osakemerkintäajat ovat päättyneet ja ohjelmaa ei enää ole jäljellä.

Yhtiön yhtiökokouksen 29.4.2003 päätöksellä hyväksymän optio-ohjelman (II/2003) optio-oikeuksilla osakemerkintäajat ovat päättyneet ja ohjelmaa ei enää ole jäljellä.

Helsingissä 30.12.2011

TECTIA OYJ