IDEX ASA: Delårsrapport for fjerde kvartal og foreløpig resultat 2011

Fingeravtrykkbiometri for tingenes Internett

• Partnere demonstrerer nye prototyper av kort og mobile sikkerhetsprodukter utstyrt med IDEX SmartFinger Film fingeravtrykksensor
  • Fortsatt sterk driv i markedet - to ny partnere med kortløsninger
  • Tildelt offentlig støtte for å utvikle NFC-baserte biometriske smartkort
  • Inngår parrtneravtale med global elektronikkdistributør
  • Pareto valgt som rådgiver for å finne en strategisk partner

- I det siste kvartalet demonstrerte våre kunder nye prototyper med vår prisbelønte SmartFinger-teknologi. Samtidig gjorde vi framsteg, sammen med våre europeiske partnere, i utviklingen av neste generasjon av biometriske sikkerhetsløsninger for tingenes Internett, sier adm.dir. Ralph W. Bernstein.

IDEX SmartFinger Film® fingeravtrykksensoren er ultratynn og bøyelig, og kan enkelt bygges inn i ulike biometriske enheter, som smartkort, ID-kort, mobiltelefoner og biometriske brikker.

- Den økende interessen for vår fingeravtrykk-teknologi drives frem av sterke trender. Teknologier for trådløs samhandling og kommunikasjon med ulike bruksgjenstander rundt oss er ferd med å modnes og vil snart finnes blant folk flest. Utbredelsen av trådløse transaksjoner, dataoverføringer og datatilgang, samt fjernlagring av data og løsninger i den såkalte Internett-skyen, utløser økende behov for sikker og enkel autentisering av brukere, fortsetter Bernstein. - Fingeravtrykkbiometri er det naturlige valget for personlig sikkerhet og personvern for tingenes Internett.

Norsk oversettelse av kommersiell del av rapporten er vedlagt i pdf fil.

Hele rapporten med regnskapstabeller og noter på engelsk, er vedlagt i pdf fil.

27. februar 2012
IDEX ASA

Om IDEX ASA
IDEX ASA er et norsk allmennaksjeselskap som arbeider med fingeravtrykkteknologi. Selskapets visjon er å sikre brukerne en trygg, sikker og brukervennlig anvendelse av personlig ID. IDEX har utviklet den prisbelønte SmartFinger Film teknologiplattformen som omfatter et patentert bildeprinsipp, målemetode og brikkedesign for behandling av fingeravtrykk. SmartFinger-teknologien er tilgjengelig for kunder gjennom lisensieringsprogram eller som SmartFinger Film sensorenheter som kan bygges inn i kundens produkt. Ytterligere informasjon på engelsk finnes på www.idex.no eller ved å kontakte IDEX på mailbox@idex.no.

--o--

Interim report for the fourth quarter and preliminary result for 2011 Delarsrapport for fjerde kvartal og foreloepig resultat 2011