Dexia : DKD maakt de resultaten van de terugkoop aanbod op haar uitstande publieke Pfandbriefe bekend

Brussel, Parijs, 4 mei 2011 - 18.00 uur

DEXIA KOMMUNALBANK DEUTSCHLAND AG, dochter van het Franse CREDIT LOCAL DE FRANCE , heeft vandaag de resultaten bekend gemaakt van zijn terugkoop bod ,welk op 23 April 2012 werd aangekondigd en de 10 openstaande publieke Pfandbriefe betrof voor een totaal nominaal van 10,065 milliard €. Aangeboden voor terugkoop werden 2,579865 milliard € nominaal, hetgeen een ratio van 25,63% op het totaal uitstaande bedrag betekend. Bij aanvank van het bod had DKD een plafond van maximaal 3 milliard € gedefinieerd.

De motivatie voor deze terugkoop lag vooral in het feit dat DKD verder het aktief-passief profiel wilde verbeteren, tesamen met het compenseren van een gebrek aan nieuwe aktiva , daar voor het ogenblik geen nieuwe produktie wordt opgenomen.

De impakt van de terugkoop zal leiden tot een vermindering van het noodzakelijke surplus aan zekerheden (over-collateral) , en daaruit volgend een verlaging van de ongedekte financiering. De effekten van de terugkoop op de liquiditeit van DKD zijn neutraal , baserend op de voor 2012 berekende cash flows en de vermindering van de vermelde zekerheden.

Met deze transaktie heeft DKD de beleggers de mogelijkheid gegeven om voortijdig hun verbintenis tegenover de bank te verkopen tegen cash , aan de voor het publiek bekend gemaakte kondities, in een illiquide markt.

PDF version