1. kvartal 2012: Jobindex indfrier forventningerne og satser på vækst

Som forventet er omsætningen på samme niveau som sidste år. Nettoomsætningen i 1. kvartal 2012 blev på 29 mio. kr. hvilket er uændret i forhold til sidste år. Overskuddet før skat blev på 8 mio. kr., hvilket er på linje med de forventninger, der blev meldt ud i forrige kvartalsregnskab.

Der er ansat 13 nye medarbejdere i 2012 og investeret i bl.a. nye rekrutteringsprodukter, udvidelse af NewBizz afdelingen der opdyrker små nye kunder og en øget satsning i Sverige og Norge. Det tager dog lidt tid før disse aktiviteter giver øget omsætning. Målet er at skabe vækst på trods af at jobmarkedet er stagnerende, og tage konkurrencen op med det sociale netværk LinkedIn, der på sigt ser ud til at kunne blive den største konkurrent for Jobindex.

Jobindex fastholder forventningerne for 2012 om en nettoomsætning på 110 mio. kr. og et overskud før skat på 25 mio. kr. Antallet af jobannoncer er faldet lidt i april måned, men vi forventer et nogenlunde uændret jobmarked resten af året under forudsætning af at den europæiske gældskrise ikke blusser op igen.

Adm. direktør Kaare Danielsen, Jobindex A/S, tlf: 3832 3360, mail: investor@jobindex.dk
         Godkendt rådgiver Morten Kristensen, Advizer A/S, tlf: 7022 5033, mail: mmk@advizer.dk