Tildeling i emisjonen i IDEX

I en vellykket privat plassering av aksjer i IDEX som ble avsluttet 9. mai 2012, mottok selskapet tegning av 11.8 millioner nye aksjer til 1,00 NOK per aksje. Plasseringen ble overtegnet med 30 prosent.

Styret har vedtatt åøke den private plasseringen med 10 prosent, til 9 954 013 aksjer.

Styret har foreslått for generalforsamlingen 15. mai 2012 at selskapet skal utstede en frittstående tegningsrett ("2012-warrant") for hver aksje som utstedes i den rettede emisjonen. 2012-warrants vil ha en utøvelseskurs på 1,30 NOK per aksje og kan utøves i perioden3.-14. september 2012. Til sammen vil plasseringen og utøvelse av 2012-warrants sikre finansiering av IDEX gjennom 2012.

Eiere av 2011-warrants ble prioritert ved tildeling i emisjonen. Melding om tildeling er sendt til tegnerne. Betalingsfrist er mandag 21. mai 2012, og aksjene blir utstedt i VPS så snart det er praktisk mulig etter registrering av aksjekapitalforhøyelsen i Foretaksregisteret.

Etter at emisjonen er gjennomført vil aksjekapitalen i IDEX utgjøre 42 287 198,10 NOK, og bestå av 281 914 654 aksjer med pålydende 0,15 NOK per aksje.

11. mai 2012
IDEX ASA

www.idex.no

Pressekontakt:
Ralph W. Bernstein, adm.dir., +47 9305 9303, ralph.bernstein@idex.no

Om IDEX ASA
IDEX ASA er et norsk allmennaksjeselskap som arbeider med fingeravtrykkteknologi. Selskapets visjon er å sikre brukerne en trygg, sikker og brukervennlig anvendelse av personlig ID. IDEX har utviklet den prisbelønte SmartFinger Film teknologiplattformen som omfatter et patentert bildeprinsipp, målemetode og brikkedesign for behandling av fingeravtrykk. SmartFinger-teknologien er tilgjengelig for kunder gjennom lisensieringsprogram eller som SmartFinger Film sensorenheter som kan bygges inn i kundens produkt. Ytterligere informasjon på engelsk finnes på www.idex.no eller ved å kontakte IDEX på mailbox@idex.no.

--o--