Aksjer som styrehonorar i IDEX

Generalforsamlingen i IDEX 15. mai 2012 vedtok at styremedlemmene kunne velge å motta hele eller en del av styrehonoraret i form av aksjer i IDEX. Antall aksjer skal tilsvare 133 prosent av kronebeløpet for styrehonoraret, men styremedlemmet må betale pålydende verdi for aksjene, dvs 0.15 NOK per aksje. Aksjene har en bindingstid på ett år fra generalforsamlingsdatoen.

Styremedlem Joan Frost Urstad valgte å motta hele styrehonoraret i aksjer. Dette betyr at IDEX vil utstede 184.356 aksjer til Joan Frost Urstad i stedet for å utbetale kontant styrehonorar på 140.000 NOK. Joan Frost Urstad må betale pålydende verdi av aksjene.

Styremedlem Harald Voigt valgte å motta hele styrehonoraret i aksjer. Dette betyr at IDEX vil utstede 184.356 aksjer til Harald Voigt i stedet for å utbetale kontant styrehonorar på 140.000 NOK. Harald Voigt må betale pålydende verdi av aksjene.

Aksjekapitalen i IDEX vil øke med til sammen 55.306,80 NOK. Aksjene utstedes etter at aksjekapitalen er innbetalt.

16. mai 2012
IDEX ASA