3. kvartal 2012: Jobindex satser på ny strategi og opjusterer

Jobindex leverer et pænt resultat i 3. kvartal og benytter den fortsat sunde udvikling til at introducere produkter og muligheder, der matcher en verden domineret af sociale medier og mobile platforme.

Pænt resultat og opjustering

Jobindex’ omsætning i 3. kvartal stiger 4% i forhold til året før til 26,4 mio. kr., mens overskuddet før renter stiger 8% til 8,2 mio. kr. mod 7,5 mio. kr. De forventede resultat for 2012 opjusteres samtidig med 5 mio. kr. fra de tidligere udmeldte 25 mio. kr. til 30 mio. kr. Det pæne resultat giver god plads til fortsat at satse på egen produktudvikling, og Jobindex forstærker nu sin indsats ved at lancere nye faciliteter, der knytter jobsøgere og virksomheder endnu tættere sammen.

Netværksfaciliteter markerer første skridt i ny sourcing-strategi

Over de næste måneder introducerer Jobindex nye faciliteter, der markerer udviklingen fra jobdatabase til et sourcing-netværk, der binder virksomheder og kandidater sammen. Første skridt er en ny funktionalitet (J-knappen), der skaber et netværk mellem kandidater og de virksomheder kandidaterne har interesse i. Med et klik på J-knappen kan man følge virksomheder, man ser som potentielle arbejdspladser og gerne vil modtage nyheder og opdateringer fra. Ved at bruge knappen sender kandidaten et signal til virksomheden om interesse og giver samtidig virksomheden adgang til kandidatens CV-og profil-oplysninger på Jobindex.  På den måde har virksomhederne – dén dag, de mangler en ny medarbejder – nem adgang til en pulje af CV- og profiloplysninger på kandidater, der på forhånd har vist interesse.

Sourcing på forkant

For virksomheder der ikke har tiden eller størrelsen til selv at tiltrække kandidater, tilbyder Jobindex nu en række sourcing-løsninger, hvor Jobindex overtager kommunikationen og sourcer kandidater for virksomhederne. Alt sammen for at udvikle nye måder hjælpe med at source kandidaterne på forkant før virksomhederne har brug for dem – frem for at rekruttere på bagkant.

Administrende direktør Kaare Danielsen, Jobindex A/S, tlf: 38323360, kaare@jobindex.dk
         Godkendt rådgiver Jakob Tolstrup Kristensen, Advizer K/S, tlf: 70225033, jtk@advizer.dk

Kvartalsrapport 3. kvartal 2012 v2.pdf