Interavanti Oyj tulee asettamaan ostotoimeksiannon Helsingin pörssiin omista osakkeistaan hintaan 3,20 euroa

INTERAVANTI OYJ                                          PÖRSSITIEDOTE 14.11.2012 KLO 14:15

Interavanti Oyj (”Yhtiö”) on tänään 14.11.2012 päättänyt asettaa ostotoimeksiannon NASDAQ OMX Helsingin pörssiin (”Helsingin pörssi”). Osakkeiden hankinta tullaan aloittamaan 15.11.2012. Ostotoimeksianto liittyy Yhtiön 14.9.2012 julkistamaan hankkeeseen lopettaa julkinen kaupankäynti Yhtiön osakkeella ja delistata Yhtiön osake Helsingin pörssin pörssilistalta (”Delistaus”) ja siihen liittyvään 9.11.2012 päättyneeseen Yhtiön tekemään vapaaehtoiseen julkiseen ostotarjoukseen omista osakkeistaan. Ostotoimeksiannon hintaraja on 3,20 euroa, joka on sama kuin Yhtiön ostotarjouksessa tarjoama vastike.

Aiemmin 14.9.2012 tiedotetun mukaisesti Yhtiö tulee tarvittaessa poikkeamaan Helsingin pörssin listayhtiöiden omia osakkeita koskevien sääntöjen kohdasta 3.2.1, jonka mukaan hankinnan määrä kunakin pörssipäivänä saa olla enintään puolet hankinnan kohteena olevan osakkeen keskimääräisestä päivävaihdosta hankintaa edeltäneiden 4 viikon ajalta, sekä kohdasta 3.2.2., jonka mukaan osakkeen vaihdon ylittäessä hankinnan aikana jonakin pörssipäivänä merkittävästi kohdassa 3.2.1. tarkoitetun määrän, hankinnan määrä saisi olla enintään puolet pörssipäivän vaihdosta hankinnan kohteena olevalla osakkeella. Yhtiö katsoo, että osakkeen vaihdon alhainen määrä ja Delistaus-hanke muodostavat sääntöjen kohdan 3.2.5 mukaisen erityisen syyn edellä mainituille poikkeuksille.

Yhtiö tulee lopettamaan ostotoimeksiannon neljä (4) päivää ennen Yhtiön osakkeen julkisen kaupankäynnin lopettamista NASDAQ OMX Helsingin pörssilistalla.

INTERAVANTI OYJ

Veikko M Vuorinen