GEOSENTRIC ON SAANUT TARJOUKSEN OMISTAMISTAAN GEOSOLUTIONS HOLDINGS N.V:N OSAKKEISTA JA PYYTÄÄ TOIMITTAMAAN MAHDOLLISET MUUT TARJOUKSET VIIMEISTÄÄN 27.10.2013

GEOSENTRIC OYJ      PÖRSSITIEDOTE 14.10.2013 klo 10:35

GeoSentric Oyj on saanut päävelkojiltaan tarjouksen yhtiön noin 24%:n suuruisesta osakeomistuksesta entisessä hollantilaisessa tytäryhtiössään GeoSolutions Holdings N.V:ssä (”GHNV”). Velkojat ovat tarjoutuneet ostamaan GHNV:n osakkeet kiinteään 1.521.228 euron kauppahintaan, mikä vastaa yhtiön näiltä velkojilta ottaman vakuudellisen velan takaisinmaksettavaa määrää tarjouksen päivämäärällä. Osana tarjoustaan päävelkojat ovat lisäksi sitoutuneet tarjoamaan yhtiölle rajoitetun lisärahoituksen, jonka turvin yhtiö voi jatkaa toimintaansa. Tämä lisärahoitus sisältyy GHNV:n osakkeista maksettavaan hankintahintaan ilman takaisinmaksuvelvollisuutta yhtiölle.

Hallitus on käsitellyt tarjouksen ja hyväksynyt sen ehdollisena ylimääräisen yhtiökokouksen hyväksynnälle. Yhtiön tarkoitus on julkistaa kutsu ylimääräiseen yhtiökokoukseen 15.10.2013. Velkojien tarjoukseen perustuva ehdollinen osakekauppasopimus julkistetaan kokonaisuudessaan osana hallituksen ehdotuksia ylimääräiselle yhtiökokoukselle.

Hallitus pyytää toimittamaan mahdolliset muut tarjoukset yhtiön omistamista GHNV:n osakkeista viimeistään 27.10.2013, jotta ne voidaan julkistaa ja käsitellä ylimääräisessä yhtiökokouksessa. Tarjoukset voi toimittaa postitse yhtiön osoitteeseen tai sähköpostitse osoitteeseen investors@gypsii.com.

GEOSENTRIC OYJ

Jakelu: