Delårsmeddelelse, 3. kvartal for Aqualife

First North meddelelse nr. 15/2013
14. november 2013

Resumé: Aqualife har fortsat en anstrengt likviditet. Der har i 3. kvartal ikke været indtægtsgivende virksomhed.  Hovedaktionæren har løbende lånefinansieret driften. To testrækker til vurdering af to mulige Stillehavskorridorer er under gennemførelse. Den eksisterende Atlanterhavskorridor revurderes. Beslutning om aktieudbud er udsat til efter færdiggørelse af de nævnte tests. Hovedaktionæren har givet tilsagn om at yde lånefinansiering af driften i den mellemliggende periode.

Hovedpunkter

Generelt

• Aktivitetsniveauet i Aqualife-gruppen er fortsat stærkt hæmmet af gruppens anstrengte likviditet.

Logistik-aktiviteter

• Aqualife analyserer to mulige nye transportkorridorer, Chile-EU og Japan-Kina med sigte på i højere grad at kunne tilgodese Aqualife-teknologiens muligheder og begrænsninger, og på at kunne opnå en tilfredsstillende økonomi. To testrækker er under gennemførelse med sigte på at evaluere teknikkens egnethed i disse sammenhænge.
  • Der har i årets første ni måneder ikke været nogen logistikaktiviteter for kunder bortset fra to fragter af stør for en tysk kunde fra Tyskland til Mellemøsten.
  • Atlanterhavskorridoren mellem Canada og Holland er under revurdering.

Økonomisk udvikling i 3. kvartal

• Aqualife A/S udarbejder ikke koncernregnskab. Med mindre andet fremgår af sammenhængen, vedrører de finansielle og økonomiske oplysninger i denne rapport moderselskabet Aqualife A/S.
  • Aqualife-gruppens konsoliderede omsætning i de første ni måneder af 2013 var beskeden (DKK 430 tus.), hidrørende fra fragter i 1. kvartal af stør fra Tyskland til Mellemøsten.
  • Gennem de første ni måneder af 2013 har Aqualifes hovedaktionær ydet selskabet lån til finansiering af driften. Ultimo september er de samlede sådanne lån fra to långivere DKK 8,2 mio. incl. tilskrevne renter.
  • Med negativ egenkapital er Aqualife fortsat i en kapitaltabssituation, hvor mere end 50 % af aktiekapitalen er tabt.
  • De i tidligere selskabsmeddelelser omtalte planlagte aktieudbud er udskudt indtil en række tests i forbindelse med to mulige Stillehavskorridorer er gennemført, forventeligt i begyndelsen af 2014.
  • Hovedaktionæren har givet tilsagn om at yde Aqualife den nødvendige lånefinansiering indtil beslutning om aktieudbud træffes. Behovet vil være et beløb på USD 100-150 tus. pr. måned resten af 2013.
  • Aqualife forventer fortsat et negativt driftsresultat for 2013.

Aqualife offentliggør årsrapport for 2013 den 26. marts 2014

Kontakt:       Erik Bresling, administrerende direktør, tlf. +45 22 36 17 18.

www.aqualife.nu

Selskabets Certified Advisor er Corporate Finance A/S, Jesper Gøthgen, tlf. +45 33 64 92 03

Aqualife_meddelelse_15_2013_3_kvartal.pdf