3. kvartal 2013: Fortsat fremgang for Jobindex

Det går fortsat fremad for Jobindex. Nettoomsætning i 3. kvartal 2013 blev 33 mio. kr., en stigning på 26% i forhold til 26 mio. kr. i 3. kvartal 2012. Driftsoverskuddet før renter og skat blev 5,7 mio. kr. Det meste af væksten stammer fra købet af Computerworld / IDG Danmark, hvor Jobindex bevægede sig ind på mediemarkedet og etablerede Jobindex Media. Uden Computerworld ville nettoomsætningen være på 28,3 mio. kr., en vækst på 7%, og driftsoverskuddet før renter og skat ville være på 8,3 mio. kr., en stigning på 2% i forhold til 8,2 mio. kr. i 3. kvartal 2012.

Jobindex forventer en bedring af jobmarkedet i fremtiden, således at virksomhederne igen vil sætte gang i investeringerne og efterspørge flere medarbejdere, men for nuværende har Jobindex ikke set indikationer på, at dette vil ske i hverken 2013 eller 2014. Jobindex strategi er dog at investere når markedet er nede. Dette kommer til udtryk ved at der investeres i at styrke organisationen og udvikle nye produkter, samt investere i virksomheder, der har et stærkt brand.

På det seneste er en del økonomiske indikatorer dog begyndt at se en lille smule bedre ud, og både aktieinvestorerne og virksomhedslederne er blevet mere optimistiske. Greens Konjunktur indikator for 3. kvartal 2013 viser således, at 27% af virksomhedslederne med over 35 ansatte forventer større beskæftigelse i deres virksomhed indenfor de næste 6 måneder, mens kun 22% forventer mindre beskæftigelse.

Fremgangen kan også spores i antallet af jobannoncer. Allerede i december 2012 udsendte vi en rapport med titlen "Svag bedring på arbejdsmarkedet", og efter nogle svage måneder hen over sommeren er antallet af jobannoncer igen begyndt at stige, og den seneste rapport fra november 2013 har titlen "Fremgang i antallet af jobannoncer". Der blev således lagt 16.500 nye jobannoncer på nettet i oktober, en fremgang på 800 jobannoncer i forhold til september.

Administrende direktør Kaare Danielsen, Jobindex A/S, tlf: 38323360, kd@jobindex.dk
         Godkendt rådgiver Jakob Tolstrup Kristensen, Advizer K/S, tlf: 70225033, jtk@advizer.dk

Kvartalsrapport 3. kvartal 2013v3.pdf