Consider Canada City Alliance die 59% van de Canadese BBP vertegenwoordigt, presenteert Investeringsmogelijkheid bij de CETA tijdens de Drie-Steden Europese Investeringsmissie

Leidinggevenden van economische ontwikkeling uit Canada’s grootste steden presenteren Investeringsmogelijkheden verbonden aan het vrijhandelsakkoord met de Europese Unie

MADRID, SPAIN--(Marketwired - Nov 25, 2013) - Zich bewust van de enorme kans van Canada's grootste handelsovereenkomst ooit, die een markttoegang verleent tot een bevolking van 500 miljoen mensen, is de Consider Canada City Alliance Inc. deze week op een drie-steden Europese Investeringsmissie gegaan ter ondersteuning van de Comprehensive Economic and Trade Agreement (CETA). De Europese Commissie verwacht dat de CETA de bilaterale handel tussen Canada en de EU met 23% of CDN $ 37,7 miljard zal verhogen.

Formeel ingesteld in 2012 vertegenwoordigen de 11 deelnemende steden van de Consider Canada City Alliance 54% van de Canadese bevolking, 56% van Canada's werkgelegenheid, 59% van het BBP, en tussen 2007 en 2012, 72% van de groei van het BBP en 90% van de banengroei. De investeringsmissie van deze week naar Amsterdam, Madrid en Milaan zal matchmakingsessies uitlichten tussen Europese bedrijven, belangrijke particuliere beleggers en leidinggevenden op het gebied van economische ontwikkeling uit de grote steden van Canada. Canadese investeringsseminars zullen de belangrijke groeimogelijkheden in infrastructuurinnovatie en -diensten, geavanceerde productie en duurzame technologie behandelen.

"Canada geniet van een super cyclus wat betreft infrastructuur", aldus Bruce Graham, voorzitter van de Consider Canada City Alliance en Directeur en CEO van Economische Ontwikkeling Calgary. "De Canadese organisatie van Producenten en Exporteurs (CME) verwacht dat particuliere energie en mijnbouw-gerelateerde projecten, die toegevoegd worden aan openbare infrastructuurprojecten, in de komende vijf jaar zullen worden gewaardeerd op minimaal $ 350 miljard.”

"Om deze enorme projecten te bewerkstelligen hebben Canadese steden de hulp nodig van Europese ingenieursbureaus, architectenbureaus, geavanceerde productiebedrijven, financiële en transportbedrijven ", aldus Graham.

In een artikel getiteld "Canada wordt niet sexyer dan dit," wees het tijdschrift The Economist erop dat maar liefst 70% van de "rijke wereld BBP" terug te vinden is in de diensten van het type gevonden in en vereist door de grote steden van Canada. De CETA, verklaarde The Economist, "doet een poging om grensoverschrijdende investeringen te liberaliseren en in diensten te handelen op een manier die tijdens vorige handelsbesprekingen zelden zijn aangekaart. De CETA zou vrije mededinging mogelijk maken voor grote overheidscontracten van Europese ondernemingen in Canada en de Canadezen meer toegang verlenen tot Europa ‘s aanbestedingsmarkt van $ 2,6 miljard. "

Nu Europese zakelijke en particuliere investeringsinitiatieven hun zinnen hebben gezet op de CETA-gerelateerde handelsgelegenheid, zijn ze ook erg geïnteresseerd in het investeren in Canadese bedrijven die handelen in duurzame energie, informatie-en communicatietechnologie, de verwerking van levensmiddelen, farmaceutische producten en natuurlijke geneeskunde, en in de geavanceerde productiesectoren. Door de Noord-Amerikaanse Vrijhandelsovereenkomst (NAFTA), hebben de Europese beleggers nu toegang tot een economie met een totaal vermogen van $ 18,6 biljoen en een bevolking van 460 miljoen consumenten.

"De Europese vraag naar Canadese natuurlijke hulpbronnen gaat gepaard met een soortgelijke vraag naar innovatie, en wij presenteren meer dan 150 investeringsdoelen uit grote steden van Canada tijdens deze EU-handelsmissie," zei Michael Darch, directeur van de Consider Canada City Alliance. "Deze week hebben we meer dan 200 een-op-een gesprekken gepland met Europese beleggers op zoek naar uitbreiding in Canada.”

18 vertegenwoordigers van 10 Canadese steden waaronder Toronto, Montreal, Ottawa, Calgary, Edmonton, Halifax, Quebec City, Winnipeg, Waterloo Region en Saskatoon nemen deel aan de drie-steden EU-investeringsmissie in Amsterdam, Milaan en Madrid. Ze werken nauw samen met partners van Invest in Canada en het ministerie van Buitenlandse Zaken, Handel en Ontwikkeling (DFATD), en de Europese partners, waaronder de Spaanse Confederatie van werkgeversorganisaties, de FD Mediagroep in Nederland en Confindustria in Italië.

Over de Consider Canada City Alliance

Als een verenigd front, helpen de grote steden van Canada - Toronto, Montreal, Vancouver, Ottawa, Calgary, Edmonton, Halifax, Quebec City, Winnipeg, Waterloo Region en Saskatoon - internationale bedrijven bepalen wat de beste strategieën zijn voor bedrijfsuitbreiding en blijven zij Canada’s vermogen om nieuwe investeringen en handel aan te trekken, stimuleren. Voor meer informatie over de Consider Canada City Alliance, ga naar www.considercanada.com or www.canadaentete.com. Beide websites bevatten links naar Twitter, Facebook en Weibo sociale mediakanalen.

Contact informatie:

MEDIACONTACT