LIDDS AB: RÄTTELSE AVSEENDE TECKNINGSFÖRBINDELSE

Detta pressmeddelande får inte offentliggöras, publiceras eller distribueras, direkt eller indirekt inom eller till USA, Australien, Japan, Nya Zeeland, Singapore, Sydafrika, Hong Kong eller Kanada eller i någon annan jurisdiktion där sådan åtgärd är föremål för legala restriktioner.

LIDDS AB (publ) meddelar följande rättelse avseende teckningsförbindelse i den pågående företrädesemissionen

I tabellen på sidan 50 "Teckningsförbindelser och emissionsgarantier" i det prospekt som godkänts och registrerats av Finansinspektionen 2014-06-09 anges felaktigt att Jacob Kaluski givit en teckningsförbindelse avseende 178 200 SEK i företrädesemissionen. Dessa 178 200 SEK ska omfattas av den Teckningsförbindelse som Erik Penser Bankaktiebolag avgivit.

Det är LIDDS bedömning att sakfelet i tabellen inte påverkar bedömningen av de värdepapper som omfattas av prospektet.

För mer information, vänligen kontakta:
Lars Åke Malmsten, vd, +46 70 848 75 75, larsake.malmsten@liddspharma.com
Michael Oredsson, styrelseordförande, +46 70 718 89 30, michaeloredsson@gmail.com

LIDDS AB är ett svenskt läkemedelsbolag som utvecklar innovativa läkemedelsprodukter för cancermarknaden baserade på medicinska behov och dess patenterade drug delivery-teknologi. Företaget grundades 2003 av forskare och entreprenörer vid Göteborgs och Uppsala universitet, samt Partners för Utvecklingsinvesteringar inom Life Sciences (P.U.L.S. AB). Idag har LIDDS sitt säte i Helsingborg. Se mer på www.lidds.se

Viktig information
Informationen i detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande att förvärva, teckna eller på annat sätt handla med aktier, teckningsrätter eller andra värdepapper i LIDDS. Inbjudan till berörda personer att teckna aktier i LIDDS sker genom LIDDS prospekt daterat den 9 juni 2014.

Detta pressmeddelande får inte offentliggöras, publiceras eller distribueras, vare sig direkt eller indirekt, i eller till USA, Australien, Japan, Nya Zeeland, Singapore, Sydafrika, Hong Kong eller Kanada eller annan jurisdiktion där sådan åtgärd helt eller delvis är föremål för legala restriktioner, eller skulle kräva ytterligare prospekt, registrering eller andra åtgärder än vad som följer av svensk rätt. Informationen i detta pressmeddelande får inte heller vidarebefordras eller reproduceras på sätt som står i strid med sådana restriktioner eller skulle innebära sådana krav. Åtgärder i strid med denna anvisning kan utgöra brott mot tillämplig värdepapperslagstiftning.

Inga teckningsrätter, betalda tecknade aktier eller aktier har registrerats, och kommer inte att registreras, enligt United States Securities Act från 1933 ("Securities Act") eller värdepapperslagstiftningen i någon delstat eller annan jurisdiktion i USA och får inte erbjudas, tecknas, säljas eller överföras, direkt eller indirekt, inom USA, förutom enligt ett tillämpligt undantag från registreringskraven i Securities Act och i enlighet med värdepapperslagstiftningen i relevant delstat eller annan jurisdiktion i USA.

Pressmeddelande PDF