Kapitaludvidelse i RTX som følge af warrants program for medarbejderne på 20.000 aktier (0,23% af udestående aktier)

Som oplyst i selskabsmeddelelse nr. 04/2014 udstedte RTX A/S den 31. januar 2014 tegningsoptioner, hvorved modtagerne af tegningsoptionerne fik ret til at tegne 167.183 aktier à nominelt DKK 5 hver i selskabet. Tegningsoptionerne kan udnyttes i hver af perioderne på 4 uger efter selskabets offentliggørelse af delårsrapporter og årsregnskabsmeddelelse i perioden fra den 31. januar 2014 til den 31. december 2016.

16 medarbejdere har tidligere udnyttet tegningsoptioner for i alt 142.429 aktier og yderligere 1 medarbejder har nu udnyttet tegningsoptioner. RTX A/S har derfor besluttet at udvide selskabets aktiekapital.

Kapitalforhøjelsen tegnes uden fortegningsret for selskabets eksisterende aktionærer eller andre. Der tegnes i alt 20.000 aktier. Aktierne tegnes kontant til kurs 11,37 per aktie à nominelt DKK 5 svarende til DKK 227.400. Provenuet til selskabet, ud over den nominelle betaling, udgør DKK 127.400. Kapitalforhøjelsen svarer til ca. 0,23% af selskabets aktiekapital. De nyudstedte aktier er ordinære aktier uden særlige rettigheder og er frit omsættelige omsætningspapirer. De nye aktier giver fuld ret til udbytte og andre rettigheder i selskabet fra tegningstidspunktet, dvs. blandt andet ret til udbytte for regnskabsåret 2013/2014.

De nye aktier vil blive optaget til notering på NASDAQ OMX Copenhagen A/S efter registrering i Erhvervsstyrelsen. Selskabets nuværende aktiekapital er DKK 44.273.785, og vil efter kapitalforhøjelsen være DKK 44.373.785. Kapitalforhøjelsen medfører en ændring af vedtægterne, som vil blive offentliggjort på selskabets hjemmeside.

Kapitalforhøjelsen gennemføres i overensstemmelse med bemyndigelsen givet på generalforsamlingerne den 28. januar 2011 og 7. marts 2011. Bemyndigelsen udnyttes herved delvist. Kapitalforhøjelsen forventes gennemført snarest.

Henvendelse vedrørende denne meddelelse kan rettes til:
CFO Jacob Vittrup  tlf. +45 96 32 23 00

FB2014 50 DK RTX - udnyttelse af warrants.pdf