MedCore till Alternativa aktiemarknaden

Kista, 2014-09-17 08:55 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- MedCore till Alternativa aktiemarknaden

Som ett led i den översyn av kostnader som pågått i MedCore under den senaste tiden har beslut fattats om att lämna First North och i stället ansluta aktien till Alternativa aktiemarknaden. Sista dag för handel på First North blir fredagen den 19 september 2014. Flytten spar avsevärda kostnader som kommer att komma alla aktieägare till del.

Aktienhandeln i MedCore har varit begränsad och styrelsen har bedömt att de kostnader som noteringen medfört inte kan motiveras. För att möjliggöra fortsatt handel har styrelsen därför beslutat att ansluta bolaget till Alternativa aktiemarknaden vars handelsmodell är särskilt anpassad för att skapa likviditet i bolag med en begränsad ägarspridning. På Alternativa koncentreras handeln till en handelsperiod per månad och första handelstillfälle blir i Alternativas oktoberhandel som inleds den 8 oktober.

Alla ägare kommer att få personlig information om hur handeln på Alternativa går till. Dessutom finns villkor och regler för handeln på Alternativas hemsida www.alternativa.se . Aktieägare som idag har sina aktier på en värdepappersdepå eller ett VP-konto behöver inte vidta någon åtgärd, aktierna kan kvarstå på samma depå/vp-konto som idag.

Kista den 17 september

MedCore AB (publ)

För mer information kontakta gärna

Styrelseorförande: Håkan Åström Tfn: +46 70 374 72 13