Tussentijds bericht DOCDATA N.V. over eerste kwartaal 2015

• Omzet ruim 12% gestegen
  • Bedrijfsresultaat lager als gevolg van een verlies van IAI

De directie van DOCDATA N.V. (Waalwijk) maakt het volgende tussentijds bericht bekend.

Algemeen

DOCDATA N.V. heeft het eerste kwartaal 2015 winstgevend afgesloten. De omzet in het eerste kwartaal 2015 is met ruim 12% gestegen ten opzichte van vorig jaar. Deze stijging is volledig autonoom gerealiseerd. IAI heeft in het eerste kwartaal 2015, zoals vorig jaar, nagenoeg geen document security systemen afgeleverd. Het bedrijfsresultaat van de Groep is in het eerste kwartaal 2015 fors lager dan vorig jaar, doordat het bedrijfsresultaat van IAI flink lager is uitgekomen terwijl het bedrijfsresultaat van Docdata nagenoeg op gelijk niveau is gebleven.

Michiel Alting von Geusau, CEO van DOCDATA N.V.: "Het eerste kwartaal in 2015 laat twee verschillende beelden zien; enerzijds een sterke groei van onze dienstverlening aan e-commerce klanten binnen Docdata, anderzijds zijn de verkopen door IAI veel te laag. Dit zal naar verwachting ook de trend zijn voor het gehele jaar."

De financiële positie van DOCDATA N.V. is gedurende het eerste kwartaal 2015 solide gebleven met een sterke solvabiliteit en een beperkte netto bankschuld. Per 31 maart 2015 bedroeg de netto bankschuld € 1,1 miljoen (31 december 2014: € 5,2 miljoen netto kasoverschot) en de solvabiliteitsratio 50% (31 december 2014: 45%). De netto bankschuld is ontstaan in het eerste kwartaal 2015 als gevolg van aanwending van geldmiddelen ten behoeve van het doen van investeringsuitgaven, de inkoop van 70.000 stuks eigen aandelen ter afdekking van het DOCDATA N.V. 'Performance Share Plan', alsmede het financieren van het werkkapitaal van de Groep.

De halfjaarcijfers 2015 van DOCDATA N.V. zullen op donderdag 16 juli 2015 voorbeurs bekend worden gemaakt.

Klik op onderstaande link voor het volledige persbericht.

------------------------------------------

Waalwijk, Nederland, 22 april 2015

Verdere informatie:       DOCDATA N.V., M.F.P.M. Alting von Geusau, CEO, Tel. 0416 631 100
Corporate website:       www.docdatanv.com