Berlin IV A/S – Periodemeddelelse for perioden 1. juli 2014 til 31. marts 2015

CVR. nr. 29 14 98 60

Berlin IV A/S – Periodemeddelelse for perioden 1. juli 2014 til 31. marts 2015
________________________________________________________________________

Selskabet opnåede en omsætning på EUR 11,4 mio. – svarende til en vækst på 4 % i forhold til samme periode 2013/2014.

Resultat før skat ekskl. dagsværdiændringer og realiserede tab/gevinster på renteswaps m.v. udgør EUR 3,38 mio. – svarende til en stigning på TEUR 424 eller ca. 14,4 % sammenlignet med samme periode 2013/2014.

Refinansiering af lån er gennemført som forventet og der udestår alene tinglysningsmæssige ekspeditioner.

• Den positive udvikling i resultatet før dagsværdiregulering og skat skyldes en kombination af øget omsætning samt rentebesparelser som en konsekvens af refinansieringen.

• Aktiviteterne omkring opdeling af ejendomme i ejerlejligheder og salg af de igangsatte projekter forløber som planlagt.

• Ejerlejlighedsopdelingen fortsætter og 80% af selskabets pipeline på 80.000 kvm er nu opdelt.

• Tomgangen opgjort efter kvadratmeter er uforandret på 3,5% sammenlignet med samme tidspunkt sidste år.

Ledelsens forventninger

Selskabet ser den positive udvikling på såvel lejemarkedet, som på markedet for ejerlejligheder i Berlin fortsætte og præciserer forventningerne til omsætningen fra niveauet EUR 15 mio. til EUR 15,2 mio.

Som en konsekvens af en regnskabsmæssig engangseffekt, der følger af den gennemførte refinansiering, korrigeres forventningerne til resultat før skat ekskl. dagsværdiændringer og realiserede tab/gevinster på renteswaps fra ca. EUR 4,9 mio. til ca. EUR 5,5 mio.

Aarhus, april 2015

Søren Krarup, adm. direktør

Kontaktpersoner:
Eventuelle henvendelser vedrørende selskabsmeddelelsen rettes til selskabets administrerende direktør Søren Krarup på +45 60 19 64 33 eller formand Erik Stannow på telefon +44 77 17 89 81 04.
______________________________________________________________________________________________________
Berlin IV A/S ejer og driver en portefølje bestående af 135 ejendomme med i alt 2.737 bolig og erhvervslejemål beliggende i Berlin. Berlin IV A/S B-aktier har siden 2007 været noteret på NASDAQ OMX København. Strategien er at optimere driften og udnytte potentialet i ejendommene med henblik på at forbedre porteføljens værdi og selskabets resultat. www.berlin4.dk

Endelig_Periodemeddelelse_Q3_2014-2015.pdf