Strategiske og strukturelle overvejelser herunder mulig afnotering

Ishøj, Danmark, 2015-06-26 15:59 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- 26. juni 2015

Fondsbørsmeddelelse nr. 07-15

Strategiske og strukturelle overvejelser herunder mulig afnotering

Bestyrelsen i Deltaq A/S (”Deltaq”) har besluttet at iværksætte en undersøgelse af de fremtidige strategiske og strukturelle muligheder for Deltaq, herunder en analyse af fordele og ulemper ved en afnotering af Deltaqs aktier fra NASDAQ Copenhagen.

Som beskrevet i Deltaqs børsprospekt af 30. august 2007 er Deltaq struktureret som et investeringsselskab, som forventes afnoteret og likvideret efter 10-12 år i lighed med lignende kapitalfonde, der følger et princip om en begrænset levetid, hvor de underliggende porteføljeselskaber erhverves, udvikles og efterfølgende afhændes. I overensstemmelse hermed og under hensyn til udviklingen i Deltaqs portefølje finder bestyrelsen, at tidspunktet nu er kommet til at iværksætte ovennævnte undersøgelse.

Bestyrelsen vil i den forbindelse overveje de muligheder, der består for Deltaq og dets to resterende porteføljeselskaber henset til selskabernes nuværende udviklingsstadie og til omkostningerne ved en fortsat notering af Deltaq A/S. Deltaqs bestyrelse vil i forbindelse med overvejelserne optage dialog med nogle af selskabets større aktionærer, offentlige myndigheder og NASDAQ Copenhagen.

Bestyrelsen forventer, at disse overvejelser vil pågå frem til årsskiftet 2015/2016. Bestyrelsen vil herefter offentliggøre og fremlægge bestyrelsens forslag til Deltaqs fortsatte strategi.

Yderligere oplysninger:

René Spogárd, Bestyrelsesformand, Deltaq a/s Telefon (+45) 40 50 60 71, e-mail spogard@spogard.dk

Dennis Willer, Adm. direktør, Deltaq a/s Telefon (+45) 27 57 04 04, e-mail dew@deltaq.dk

Deltaq - Fondsbørsmeddelelse nr  07-15.pdf