Immunicum anställer Lise-Lotte Hallbäck som ny CFO

Göteborg, 2015-07-13 08:30 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Immunicum AB (publ) förstärker organisationen med rekryteringen av Lise-Lotte Hallbäck som CFO.

Lise-Lotte Hallbäck tillträder tjänsten den 1 oktober och kommer närmast från tjänsten som chef för Göteborgskontoret hos VISMA Services AB. Hon har lång erfarenhet av ledande tjänster inom redovisning och ekonomistyrning på internationellt verksamma bolag och har även arbetat som auktoriserad revisor.

”Vi är mycket glada att kunna förstärka vår organisation med Lise-Lotte, som jag haft förmånen att lära känna under tiden hos hennes tidigare arbetsgivare. Hon är därigenom väl insatt i vår verksamhet.”, säger Jamal El-Mosleh, VD för Immunicum.

Lise-Lotte Hallbäck kommer att ersätta Per-Olof Gunnesson, bolagets nuvarande CFO, i ledningsgruppen. Per-Olof Gunnesson, tidigare även styrelseledamot i bolaget, kommer även fortsättningsvis att vara knuten till Immunicum som konsult med inriktning på främst avtalsfrågor.

”Jag ser verkligen fram emot att ta rollen som Immunicums CFO. Immunicum är ett intressant bolag med goda framtidsmöjligheter. Med min bakgrund och kompetens tror jag att jag kan tillföra organisationen en hel del inom finansiella processer och andra frågor som rör den fortsatta verksamhetsutvecklingen”, säger Lise-Lotte Hallbäck.

Hallbäck har en Bachelor of Science i Business Administration and Economics från Ekonomihögskolan vid Växjö universitet.

För ytterligare information, kontakta:

Jamal El-Mosleh, vd, Immunicum

Tel: 031 – 41 50 52,
jamal.el-mosleh@immunicum.com

www.immunicum.se

Bolagets Certified Adviser är Redeye AB

Tel: 08-545 013 31. www.redeye.se

Om Immunicum AB (publ)

Immunicum AB (publ) utvecklar vacciner för behandling av tumörsjukdomar. En fas II-studie för Bolagets längst framskridna projekt – INTUVAX® mot njurcancer – har påbörjats. I projektportföljen finns ytterligare fyra projekt mot olika tumörsjukdomar, bland annat en klinisk studie på patienter med levercancer.