Magnus Persson föreslås till ny styrelseledamot i Immunicum

Göteborg, 2015-08-13 15:15 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Valberedningen i Immunicum AB (publ) föreslår att Magnus Persson väljs in som ny ordinarie ledamot vid årsstämman (3 dec 2015).

Dr Magnus Persson har en femtonårig erfarenhet av venture capital på partnernivå inom life science. Han har grundat och varit verksam som styrelseordförande och -ledamot i ett flertal privata och publika bioteknik- och medicinteknologiska bolag inom Skandinavien, Europa och USA.

Pågående uppdrag som styrelseordförande i svenska bolag omfattar Karolinska Institutet Innovations AB, Galecto Biotech AB och SLS Invest AB. Han är även medlem i styrelsen för Gyros AB. Pågående internationella styrelseuppdrag omfattar Cerecor Inc och Medical Prognosis Institute ApS.

Magnus Persson erhöll sin medicinska utbildning på Karolinska institutet och Harvard Medical School, Boston, USA. Han är docent i fysiologi vid Karolinska institutet.

”Magnus har med sin erfarenhet som partner på HealthCap och The Column Group med bas i Kalifornien skaffat sig en omfattande och framgångsrik erfarenhet av styrelsearbete i bolag som befinner sig i liknande utvecklingsskede som Immunicum”, säger valberedningens ordförande Evert Carlsson.

För ytterligare information, kontakta:

Agneta Edberg, Ordförande, Immunicum

Tel: 0709-104222,
edberg.agneta@gmail.com

Evert Carlsson, Ordförande Valberedningen, Immunicum

evert.carlsson@cff.gu.se

www.immunicum.se

Bolagets Certified Adviser är Redeye AB

Tel: 08-545 013 31. www.redeye.se

Om Immunicum AB (publ)

Immunicum AB (publ) utvecklar vacciner för behandling av tumörsjukdomar. En fas II-studie för Bolagets längst framskridna projekt – INTUVAX® mot njurcancer – har påbörjats. I projektportföljen finns ytterligare fyra projekt mot olika tumörsjukdomar, bland annat en klinisk studie på patienter med levercancer.