Paradox Entertainment AB (publ) senarelägger kvartalsrapport.

Paradox Entertainment AB (publ) styrelse har beslutat senarelägga kvartaltvårapporten till den 28 augusti.

Stockholm, 2015-08-19 13:16 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Paradox Entertainment AB (publ) har tidigare aviserat att Bolagets kvartaltvårapport kommer att publiceras fredagen den 21 augusti. Med anledning av den strukturaffär som gjordes i maj i form av försäljning av det amerikanska dotterbolaget Paradox Entertainment Inc, där de återstående villkoren i avtalet först i dagarna slutligen har uppfyllts, har styrelsen i samråd med Bolagets revisorer beslutat att senarelägga kvartalsrapporten för att möjliggöra för komplett och korrekt information och redovisning. Kvartaltvårapporten kommer att offentliggöras fredagen den 28 augusti.

Paradox har tidigare i sommar annonserat att man tecknat ett Letter of Intent (”LOI”) med ledningen i Akloma Tinnitus AB om att förvärva samtliga aktier i Akloma. Paradox genomför nu en grundlig genomgång och utvärdering av Akloma och dess produkt. Detta arbete fortgår som planerat och parterna avser att skriva under förvärvsavtalet i slutet av augusti 2015. Avtalets giltighet är villkorat ett godkännande på bolagsstämma som planeras att hållas senast under oktober månad.

Bolaget styrelse kommer i så fall också att rekommendera aktieägarna på samma ovannämnda stämma att godkänna en aktieutdelning (alternativt återköp av aktier) på ca 20 öre per aktie, och sedan lämna kvar resterande belopp i samband med fortsatt verksamhet av Akloma.

Om Paradox Entertainment

Paradox Entertainment AB (publ) handlas på NASDAQ OMX-listan First North Premier (PDXE, SE 0000598054 med Gunther & Wikberg Fondkommission som Certified Adviser.

Kontaktuppgifter :

Carl Molinder