Pengerusi IACS Baharu akan Menumpukan pada Piawaian Berasaskan Matlamat, Keselamatan dan Kualiti Sistem Siber

Ketua Pegawai Eksekutif ABS Berikrar untuk Menyokong Tiga Bidang Penting kepada Industri apabila ia Menangani Cabaran Terkini Dengan Sasaran terhadap Masa Depan


LONDON, Sept. 15, 2015 (GLOBE NEWSWIRE) -- Pengerusi ABS, Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif, Christopher J Wiernicki telah menetapkan keutamaan beliau sebagai pengerusi IACS yang baharu, menekankan peranan unik yang dimainkan oleh syarikat dalam menggalakkan keselamatan dan keamanan global.

Pelan strategik IACS telah direka untuk menangani kedua-dua keperluan semasa dan akan datang bagi industri perkapalan dengan menumpukan pada tiga bidang penting: struktur, jentera dan keutuhan sistem siber.

“Dengan menumpukan pada tiga pusingan bidang keselamatan ini, saya yakin kami boleh bergantung pada pencapaian terkini IACS dan menetapkan agenda untuk menangani cabaran sedia ada dan yang baharu muncul,” tegas Wiernicki. “Keutamaan saya untuk 2015-2016 adalah mencari keseimbangan di antara penyempurnaan projek-projek semasa dan keperluan untuk memandang ke hadapan dan merumus garis panduan, keperluan bersatu dan tatacara generasi IACS yang akan datang.”

Pada tahun yang akan datang, bidang tumpuan Wiernicki juga termasuk memastikan penyempurnaan pusingan audit awal yang lancar untuk proses Piawaian Berasaskan Matlamat IMO.

Beliau juga akan memajukan penciptaan rangka kerja keselamatan sistem siber yang menangani sistem kawalan, jaminan kualiti perisian, keutuhan data dan keselamatan siber, meningkatkan inisiatif yang telah bermula pada 2014.

Wiernicki akan terus berusaha untuk memastikan bahawa Skim Pensijilan Sistem Kualiti (Quality System Certification Scheme, QSCS) IACS kekal menjadi ‘piawaian emas’ untuk prestasi badan pengelasan.

Wiernicki, yang memikul tanggungjawab sebagai Pengerusi IACS pada akhir sesi ke-71 Majlis IACS di Paris yang berlangsung pada 2 Julai, 2015, menekankan kepentingan IACS dalam menyokong industri pada masa apabila keperluan kawal selia yang lebih ketat sedang dirumus dan dilaksanakan.

“Perhubungan, pengetahuan teknikal yang meluas, pengalaman dan kebebasan IACS meletakkannya dalam kedudukan unik untuk bekerjasama dengan pengawal selia dan industri,” ujar beliau. “IACS akan terus mendampingi dan mengukuhkan perhubungan dengan semua pihak, terus menunjukkan bahawa komitmen mereka terhadap keselamatan, kualiti dan perlindungan alam sekitar adalah lebih penting berbanding sebelumnya.”

Mengenai IACS
IACS yang komited terhadap perkapalan yang selamat dan laut yang bersih, membuat sumbangan unik terhadap keselamatan dan peraturan maritim melalui sokongan teknikal, pengesahan pematuhan serta penyelidikan dan pembangunan. Lebih daripada 90% kargo yang membawa muatan di dunia dilindungi oleh reka bentuk pengelasan, pembinaan serta Peraturan dan piawaian pematuhan melalui kehidupan yang ditetapkan oleh dua belas Ahli Pertubuhan IACS. Sila lawati www.iacs.org.uk untuk mengetahui lebih lanjut.

 


            

Contact Data