Berlin IV A/S - Storaktionærmeddelelse

Aarhus, 28. september 2015

CVR. nr. 29 14 98 60

Berlin IV A/S – Storaktionærmeddelelse

Fonciére des Régions SA har i henhold til bekendtgørelse om storaktionærer meddelt, at Fonciére des Régions SA’s datterselskaber Immeo Dansk Holding ApS og Acopio GmbH den 28. september 2015 har indgået aftale om køb af 12.900.000 A-aktier og 2.378.827 B-aktier i Berlin IV A/S.

Efter afvikling, som forventes at finde sted d. 13. oktober 2015, vil Fonciére des Régions SA’s indirekte samlede beholdning af aktier i Berlin IV A/S udgøre 5,18 % af aktiekapitalen og 25,27% af stemmerettighederne i Berlin IV A/S.

Immeo Dansk Holding ApS, der er et helejet datterselskab af GFR Immobilien GmbH, der er et helejet datterselskab af Immeo Wohnen Verwaltungs GmbH, der er et helejet datterselskab af Immeo SE, der er kontrolleret af Immeo ReWo Holding GmbH, der er et helejet datterselskab af Fonciére des Régions SA, vil være direkte aktionær for 10.476.562 stk. A-aktier. Dette svarer til 3,55 % af aktiekapitalen og 20,15% af stemmerettighederne i Berlin IV A/S.

Acopio GmbH vil være den direkte aktionær for de resterende 2.423.438 stk. A-aktier og 2.378.827 stk. B-aktier. Acopio GmbH er et helejet datterselskab af Immeo ReWo Holding GmbH, der er et helejet datterselskab af Fonciére des Régions SA. Dette svarer til 1,63 % af aktiekapitalen og 5,12% af stemmerettighederne i Berlin IV A/S.

Aarhus, september 2015

Søren Krarup, adm. direktør

Kontaktpersoner:

Eventuelle henvendelser vedrørende selskabsmeddelelsen rettes til selskabets administrerende direktør Søren Krarup på +45 60 19 64 33 eller formand Erik Stannow på telefon +45 60 10 64 64.

Berlin IV A/S ejer og driver en portefølje bestående af 135 ejendomme med i alt 2.735 bolig og erhvervslejemål beliggende i Berlin. Berlin IV A/S B-aktier har siden 2007 været noteret på NASDAQ OMX København. Strategien er at optimere driften og udnytte potentialet i ejendommene med henblik på at forbedre porteføljens værdi og selskabets resultat. www.berlin4.dk

BerlinIVStoraktionærmeddelelse28092015.pdf