Arcoma AB : Produktgodkännande och första order från Sydkorea

16 oktober 2015

PRESSRELEASE

Arcomas autopositionerande system Precision har erhållit godkännande i Sydkorea och i samband med detta har Arcoma även vunnit sin första order i landet.  Systemet är planerat att levereras under 2015 och kommer att vara i bruk på NHIS Ilsan Hospital. Sjukhuset är det enda i sitt slag i Sydkorea som ägs och drivs av Sydkoreas National Insurance Provider, NHIS. Ilsan Hospital har över 750 sängplatser och en målsättning att erbjuda modern och högkvalitativ vård i en vänlig atmosfär.  Ilsan Hospital kommer att vara en utmärkt referensinstallation för Arcoma på den krävande men växande sydkoreanska marknaden. Värdet på ordern är strax under 1 MSek.

"Arcoma tror starkt på tillväxt på den asiatiska marknaden. Vi har under det senaste året arbetat hårt med att etablera försäljningskanaler, regulatoriska tillstånd och referensinstallationer i regionen, ett arbete som fortgår. Att vi nu på kort tid har fått flera kvitton på att arbetet lönat sig är naturligtvis mycket glädjande. Ordern till Sydkorea visar tillsammans med ordrarna till Hong Kong och den stora vunna upphandlingen i Indien att våra produkter ligger i framkant och är tekniskt såväl som ekonomiskt konkurrenskraftiga. Bra referensinstallationer utgör basen för en lyckosam expansion" säger Jonas Salomonsson, VD på Arcoma.

Arcoma, med lång erfarenhet av branschen, är en ledande leverantör av integrerade digitala röntgensystem med hög kvalitet och avancerad teknik. Arcomas produkter erbjuder den senaste digitala bildtekniken kombinerat med tekniskt avancerade rörliga positioneringssystem, vilket tillsammans med ergonomisk skandinavisk design, erbjuder kunden kompletta, konfigurerbara och funktionella digitala röntgensystem. Bolagets produkter säljs via återförsäljare samt via OEM-kunder och det finns idag över 2 500 av Arcomas röntgensystem installerade i hela världen. Arcoma är listat på NASDAQ OMX First North. Certified Adviser är Erik Penser Bankaktiebolag.

För ytterligare information kontakta:

Jonas Salomonson, VD Arcoma AB

E-mail: jonas.salomonson@arcoma.se

Produktgodkännande och första order från Sydkorea