Cleantech Invest keräsi 2 MEUR kasvavaan Swap.com -yhtiöön, osana 5 MEUR sijoituskierrosta

Cleantech Invest Oyj

Yhtiötiedote

2.12.2015 klo 8.30 (EET)

Cleantech Invest keräsi 2 miljoonaa euroa kasvavaan Swap.com -yhtiöön, osana 5 miljoonan euron sijoituskierrosta

Cleantech Invest SPV 2 AB, joka on Cleantech Investin perustama ruotsalainen holdingyhtiö, on tehnyt 2 miljoonan euron sijoituksen Swap.com -yhtiöön (Netcycler Oy), osana yhteensä 5 miljoonan euron sijoituskierrosta. Cleantech Invest Oyj omistaa 20 prosenttia holdingyhtiöstä ja Cleantech Invest Oyj:n täysin laimennettu efektiivinen kokonaisomistus Swap.com-yhtiöstä pysyy sijoituskierroksen jälkeen 8,0 prosentissa. Järjestelyn jälkeen Cleantech Invest Oyj omistaa yhdessä osakkuusyhtiöidensä kanssa yhteensä 24,8 prosenttia (täysin laimennettu) Swap.com:sta. Lisäksi Cleantech Invest tulee saamaan järjestelystä yhteensä 105 000 euron palkkion.

Cleantech Investin toimitusjohtaja Alexander Lidgren, joka on juuri palannut Swap.com Bolingbrookin, IL logistiikkakeskuksesta, kommentoi: "Yhtiö on kasvanut keskimäärin 15% kuukausittain kahden vuoden ajan, ja annualisoitu vuosiliikevaihtotaso on nyt $7,5 miljoonaa. Yhtiön johto arvioi Swap.comin olevan Yhdysvaltain nopeimmin kasvava käytettyjen tavaroiden verkkokauppa. Swap.com on hiljattain muuttanut uuteen 3,3 hehtaarin logistiikkakeskukseen, jossa yhtiön on mahdollista kasvaa noin $200 miljoonan vuosiliikevaihdon tasolle."

Swap.comin toimitusjohtaja Juha Koponen kommentoi:" Jatkamme maailman tehokkaimman käytettyjen tavaroiden kaupankäyntioperaation rakentamista uusien resurssiemme vauhdittamana. Koska Swap.comin tavarankäsittelyn yksikkökulut ovat selvästi markkinoiden alhaisimmat, olemme hyvässä asemassa saavuttamaan tavoitteemme, kiistattoman johtoaseman käytettyjen tavaroiden verkkokaupassa."

Lisätietoja:

Alexander Lidgren, toimitusjohtaja
alexander.lidgren@cleantechinvest.com

Hyväksytty neuvonantaja, Access Partners Oy, puh: +358 9 6829 500

Juha Koponen, toimitusjohtaja, puh: +358 40 7727 002
juha@swap.com

Cleantech Invest lyhyesti

Cleantech Invest keskittyy puhtaaseen energiaan ja luonnonvarojen tehokkaaseen käyttöön. Yhtiöllä on hajautettu kokonaisuus vähemmistöomistuksia osakkuusyhtiöissä  ja se etsii aktiivisesti uusia pääomakeveitä, skaalautuvia kohdeyrityksiä cleantech-toimialalta. Cleantech Invest sijoittaa alan lupaavimpiin aikaisen vaiheen kasvuyhtiöihin Suomessa, Ruotsissa ja muissa Itämeren maissa. Yhtiön johto on cleantech-sijoittamisen kansainvälisiä pioneereja. Cleantech Invest on myös työ- ja elinkeinoministeriön päätöksellä perustetun Vigo-ohjelman yrityskiihdyttämö.
www.cleantechinvest.com

HUG#1970677