Finnlines Oyj:n varsinaisen yhtiökokouksen päätökset 2016

Helsinki, Suomi, 2016-04-12 14:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Finnlines Oyj                                          Pörssitiedote  12.4.2016 klo 15.00

FINNLINES OYJ:N VARSINAISEN YHTIÖKOKOUKSEN PÄÄTÖKSET 2016

Finnlines Oyj:n varsinainen yhtiökokous hyväksyi vuoden 2015 tilinpäätöksen, toimintakertomuksen ja tilintarkastuskertomuksen.

Yhtiökokous myönsi vastuuvapauden hallituksen jäsenille ja toimitusjohtajalle.

Päätettiin hyväksyä hallituksen ehdotus, ettei vuodelta 2015 makseta osinkoa.

Hallituksen jäsenten lukumääräksi päätettiin seitsemän.

Kaikki hallituksen nykyiset jäsenet Christer Backman, Tiina Bäckman, Emanuele Grimaldi, Gianluca Grimaldi, Diego Pacella, Olav K. Rakkenes ja Jon-Aksel Torgersen valittiin uudelleen. Hallituksen vuosittaiset palkkiot päätettiin pitää muuttumattomina seuraavasti: hallituksen puheenjohtajalle 50 000 euroa vuodessa, hallituksen varapuheenjohtajalle 40 000 euroa vuodessa ja muille hallituksen jäsenille kullekin 30 000 euroa vuodessa.

Tilintarkastajaksi vuodelle 2016 valittiin KHT-yhteisö KPMG Oy Ab. Päätettiin myös, että tilintarkastajalle maksetaan palkkio tilintarkastajan laskun mukaan.

Yhtiökokous päätti valtuuttaa hallituksen yhdessä tai useammassa erässä päättämään osakeannista. Hallitus voi valtuutuksen nojalla yhdessä tai useammassa erässä päättää uusien osakkeiden antamisesta siten, että valtuutuksen perusteella annettavien osakkeiden kokonaismäärä on enintään 10 000 000 osaketta. Hallitus päättää kaikista osakeantivaltuutuksen ehdoista. Valtuutus sisältää oikeuden antaa osakkeita osakkeenomistajien merkintäetuoikeudesta poiketen (suunnattu osakeanti). Valtuutus on voimassa seuraavaan varsinaiseen yhtiökokoukseen asti. Valtuutus korvaa yhtiökokouksen 14.4.2015 antaman osakeantivaltuutuksen.

Finnlines Oyj

Tom Pippingsköld                   Tapani Voionmaa
Talous- ja rahoitusjohtaja         Lakiasiainjohtaja

Keskeiset tiedotusvälineet

Finnlines on yksi Itämeren ja Pohjanmeren johtavista roro- ja matkustajaliikennevarustamoista. Yhtiö on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä ja on osa italialaista Grimaldi-konsernia. Grimaldi-konserni on yksi maailman suurimmista ro-ro varustamoista ja suurin matkustajia ja rahtia kuljettava ”Motorways of the Sea” -operaattori Euroopassa. Tämä yhteistyö mahdollistaa Finnlinesin tarjoamaan linjaliikennepalveluita Välimeren, Länsi-Afrikan ja Pohjois- ja Etelä-Amerikan välillä.

www.finnlines.com