Asiakkaat arvostavat SATOn asiakaspalvelua

SATO Oyj, Lehdistötiedote, 22.4.2016 klo 10.17

4. ja 10. sijat Asiakkaan ääni -kilpailussa

SATOn asiakaspalvelu sijoittui neljänneksi parhaaksi kehittyjäksi ja kymmenenneksi parhaaksi asiakaspalvelukeskukseksi SN4:n Asiakkaan Ääni -kilpailussa. Kilpailun tulokset perustuvat yli 520 000 asiakaspalautteeseen. Aineisto kattoi asiakaspalautteet 58 palvelukeskuksesta, joissa työskenteli noin 3 500 asiakaspalvelijaa.

Asiakaspalvelupäällikkö Marika Paananen SATOsta:
- Asiakkaan palvelukokemus on meille se ykkösjuttu. Kotiin liittyvät asiat ovat ihmisille isoja ja sydäntä lähellä, ja haluamme palvella heitä sen mukaisesti.

- Jotta oppisimme onnistumisistamme ja jatkaisimme matkaamme kohti entistä parempaa palvelua, mittaamme asiakaspalautetta nettosuositteluhalukkuudella (Net Promoter Score=NPS) heti asiakaskontaktin jälkeen. Koulutamme asiakasrajapinnassa töitä tekeviä satolaisia jatkuvasti. Nyt onnistuimme parantamaan tuloksiamme lähes 20 prosenttia viime vuodesta.

Vuonna 2015 SATOn asiakaspalvelu palkittiin Vuoden kehittyjänä Asiakkaan ääni -kilpailussa ja vuoden 2016 alussa SATOn asiakasneuvojista ja vuokranmaksuneuvojista palkittiin peräti kuusi henkilökohtaisella Asiakkaan ääni -diplomilla. Henkilökohtaiset tunnustukset nostavat saajansa arviolta 20% parhaimmistoon kaikista mittauksessa mukana olleista asiakaspalvelun ammattilaisista.

Lue Asiakkaan ääni -kilpailusta lisää SN4:n sivuilta: http://www.sn4.com/fi/palvelut/asiakkaan-aani/

Lisätietoja:
Marika Paananen, asiakaspalvelupäällikkö, p. 0201 34 4419 ja 040 631 0380
Riitta Lindgren, vuokranmaksuneuvonnan esimies, p. 0201 34 4166 ja 0400 610 221

www.sato.fi

SATO Oyj on yksi Suomen johtavista vuokranantajista. SATOn tavoitteena on tarjota kattavat vuokra-asumisen vaihtoehdot ja erinomainen asiakkuuskokemus. SATOn omistuksessa on yhteensä noin 23 400 vuokrattavaa asuntoa Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa ja Pietarissa.

Edistämme toiminnallamme kestävää kehitystä ja aloitteellisuutta sekä toimimme avoimessa vuorovaikutuksessa sidosryhmiemme kanssa lisäarvon tuottamiseksi. Toimimme pitkäjänteisesti ja kannattavasti. Kasvatamme asunto-omaisuuden arvoa investoinnein ja realisoinnein sekä korjaustoiminnalla.

SATO-konsernin liikevaihto vuonna 2015 oli 323,4 miljoonaa euroa, liikevoitto 196,5 miljoonaa euroa ja tulos ennen veroja 159,4 miljoonaa euroa. SATOn sijoitusomaisuuden arvo on noin 2,8 miljardia euroa.