LIDDS AB : LIDDS presenterar delårsrapport januari - mars 2016

FÖRSTA KVARTALET (JANUARI - MARS 2016)

• Nettoomsättningen uppgick till 0 KSEK (0)
  • Kostnaderna uppgick till 1,5 MSEK (2,2)
  • Resultatet före och efter skatt uppgick till -1,5 MSEK (-2,2)
  • Resultat per aktie uppgick till -0,11 kr (-0,17)

VÄSENTLIGA HÄNDELSER UNDER FÖRSTA KVARTALET

• LIDDS har fastställt den kliniska utvecklingsplanen för Liproca® Depot och beslutat att nästa kliniska studie i Fas IIb, LPC-004, där cirka 60 patienter kommer att behandlas ska genomföras på urologkliniker i Kanada och Skandinavien. Studien ska utvärdera den optimala dosen av Liproca® Depot samt dess effekter på olika biomarkörer.
  • Samarbetet med Recipharm har intensifierats under perioden. Uppskalning av produktionsprocessen och planering för produktion av Liproca® Depot löper enligt plan.
  • Fas IIa-studien, LPC-003, som visade positiva effekter på cancermarkören PSA, prostatavolym och MR presenterades vid den europeiska urologikongressen i München (European Association of Urology, EAU).
  • LIDDS utvärderar fortlöpande olika finansieringsalternativ för att säkerställa bolagets forskning och utveckling. Detta kan ske genom bidragsfinansiering, nyemission eller annan typ av kapitaltillskott.
  • Fortsatt utvärdering av docetaxel och doxorubicin för lokal behandling av maligna tumörer.

VÄSENTLIGA HÄNDELSER EFTER PERIODENS SLUT

• LIDDS förbereder en omfattande dokumentation för att lämna in ansökningar till myndigheter inför den kommande Fas IIb-studien.

Nyheten i PDF